Twitter

Afera PRISM i nadciągający zombie – wpadki roku 2013 w cyberświecie

Na Twitterze co minutę pojawiało się nawet kilkaset wpisów dotyczących PRISM. Szpiegowska działalność NSA, w tym podsłuchiwanie Angeli Merkel i zrywy Anonymous, to tematy, które natychmiast były podejmowane przez media tradycyjnie i społecznościowe. W 2013 roku nie zabrakło zarówno błahych, jak i szeroko komentowanych wydarzeń, takich jak hakowanie sedesów czy zabawny atak internautów podczas telekonferencji Antoniego Macierewicza.

Czytaj więcej »Afera PRISM i nadciągający zombie – wpadki roku 2013 w cyberświecie

Popularność można kupić – zwłaszcza w sieci

Chęć szybkiego zdobycia popularności na Twitterze popycha niektórych użytkowników sieci do szukania rozwiązań niestandardowych. Jednym z nich jest kupowanie fałszywych fanów, tzw. followersów. Tego typu działania są szczególnie popularne wśród osób powszechnie znanych. Rok temu takie działanie zarzucono Mittowi Romneyowi, a ostatnio również polskiemu politykowi, należącemu do największej partii opozycyjnej. Za ile można kupić w sieci nowych fanów? Eksperci z firmy Barracuda Networks twierdzą, że koszt zakupu 1000 nowych fanów na Twitterze to niespełna 20 dolarów.

Czytaj więcej »Popularność można kupić – zwłaszcza w sieci

Facebook i Twitter legalnym źródłem publikacji informacji spółek giełdowych w Polsce?

W USA podstawą prawidłowego wykonywania obowiązków informacyjnych spółek giełdowych jest wskazanie przez emitenta, jakich kanałów dystrybucji informacji będzie używał. Od trzech miesięcy spółki notowane na amerykańskiej giełdzie mogą przekazywać raporty bieżące za pomocą mediów społecznościowych – Facebook’a czy Twittera. Polskie przepisy nie są tak liberalne, a jedynym kanałem, za pomocą którego można dystrybuować obowiązkowe informacje bieżące ze spółek, jest raport bieżący publikowany w systemie ESPI.

Czytaj więcej »Facebook i Twitter legalnym źródłem publikacji informacji spółek giełdowych w Polsce?

Sotrender rozpoczyna analizy Twittera i YouTube

Sotrender rozpoczął nowe stadium rozwoju swojej aplikacji, wprowadzając analizę statystyk profili firmowych na Twitterze i YouTube. Dotychczas firma koncentrowała się przede wszystkim na rozwoju zaawansowanych opcji dla Facebooka, który jest nie tylko najpopularniejszym serwisem świata, ale też najczęstszym polem działań dla marketerów. Obecnie w ramach jednego interfejsu oferujemy pomiar działań w kolejnych popularnych serwisach społecznościowych.

Czytaj więcej »Sotrender rozpoczyna analizy Twittera i YouTube

Grupa Anonymous atakuje przeciwników WikiLeaks

„Walczymy z tych samych powodów: Chcemy przejrzystości i sprzeciwiamy się cenzurze”, mówi grupa Anonymous dokonująca ataków na rozmaite cele w odwecie za działania skierowane przeciwko WikiLeaks. Do tej pory grupa cyberaktywistów przeprowadziła ataki DDoS na system i blog PayPal oraz bank PostFinance.ch. Kolejnym celem ma być Twitter, oskarżany o cenzurowanie dyskusji na temat WikiLeaks.

Czytaj więcej »Grupa Anonymous atakuje przeciwników WikiLeaks

Top 5 mitów na temat branży bezpieczeństwa informatycznego wg. społeczności Facebooka

W ramach swojego profilu na Facebooku i Twitterze firma Panda Security przeprowadziła badania pozwalające na zdefiniowanie typowych stereotypów dotyczących branży Security. Internetowe plotki i przesądy publikowane w portalach Facebook i Twitter często brzmią wiarygodnie. Nie brakuje osób, które np. sądzą, że firmy antywirusowe same tworzą złośliwe kody, czy że panie nigdy nie zrobią kariery w IT. 

Czytaj więcej »Top 5 mitów na temat branży bezpieczeństwa informatycznego wg. społeczności Facebooka

Iran atakuje

Grupa irańskich hakerów odpowiedzialnych za ataki na Twitterze i Baidu, tworzy ogromny botnet. Naukowcy zajmujący się przestępstwami w sieci przeprowadzili badania, które potwierdziły informacje o groźnej działalności Irańczyków.