Przejdź do treści

Sphinx

Sfinks złożył prospekt w KNF

Sfinks Polska – zarządzający sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – złożył w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny związany z ofertą akcji serii I oraz J. Przygotowywane emisje mają związek m.in. z porozumieniem dotyczącym oddłużenia, jakie Sfinks zawarł z bankami na początku tego roku. Zgodnie z uchwałami z ostatniego walnego, akcje serii I będą przeznaczone dla ING Banku Śląskiego oraz PKO BP w ramach konwersji części zadłużenia. Natomiast emisja akcji serii J to oferta z prawem poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Deklarację wzięcia w niej udziału złożył właśnie Sylwester Cacek, zasiadający obecnie w radzie nadzorczej Sfinksa.

Czytaj dalej »Sfinks złożył prospekt w KNF

Sphinx promuje nowe menu

Sphinx – sieć restauracji zarządzana przez Sfinks Polska – rozpoczęła promocję nowego menu. Wśród nowości znalazła się m.in. shoarma na ostro, szkocki t-bone stek oraz rib-eye stek, trzy dodatkowe dania makaronowe, zupa borowikowa, a ze słodkości – sernik z malinami i ciasto czekoladowe z bitą śmietaną.

Czytaj dalej »Sphinx promuje nowe menu

Sphinx najmocniejszą polską marką gastronomiczną

Sphinx zajął najwyższe miejsce spośród wszystkich firm z branży gastronomicznej w rankingu najmocniejszych polskich marek w kategorii usługi. W klasyfikacji firm usługowych z różnych branż znalazł się na czwartym miejscu za portalem nasza-klasa.pl, Open Finance i Expanderem. Sphinx wyprzedził też inne polskie marki gastronomiczne w rankingu siły marki oraz w rankingu marek najczęściej wybieranych przez konsumentów. Klasyfikacja została przygotowana przez Rzeczpospolitą.

Czytaj dalej »Sphinx najmocniejszą polską marką gastronomiczną

Sfinks wchodzi w fast casual dining

Sfinks Polska będzie otwierać restauracje w segmencie fast casual dining. Koncepty typu express zakładają oferowanie szybkich posiłków, także na wynos, na bazie menu restauracji Sphinx i Wook. Równolegle spółka zamierza rozwijać pełnowymiarowe restauracje w segmencie casual dining. Długoterminowa strategia przewiduje, że w 2011 Sfinks będzie zarządzał ponad 150, a w 2014 ponad 290 restauracjami Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło. Spółka będzie także kontynuowała rozwój za granicą na bazie masterfranczyzy. W Polsce sieci będą działać w modelu franczyzowym. Sfinks prognozuje osiągniecie skonsolidowanych przychodów w wysokości 250 mln zł w 2011 r., co oznacza przekroczenie rekordowego poziomu z 2008 r. W 2014 mają one wynosić ponad 450 mln zł przy skonsolidowanej EBITDA na poziomie 45 mln zł.

Czytaj dalej »Sfinks wchodzi w fast casual dining