RzetelnyRegulamin.pl

E-handel: regulamin sklepu internetowego – co powinien zawierać?

Błędy w regulaminach to powszechny problem wśród polskich sklepów internetowych. Według badań, może dotyczyć on nawet 70 proc. z nich. Co gorsza kary, jakie grożą przedsiębiorcom zaczynają się od 1,5 tysiąca złotych, a mogą sięgać nawet 10 proc. przychodów sklepu za ubiegły rok. Co więc powinien zawierać wzorcowy regulamin, aby właściciele sklepów internetowych mogli spać spokojnie?Czytaj więcej »E-handel: regulamin sklepu internetowego – co powinien zawierać?

E-commerce: średnio 3 pozwy dla każdego polskiego e-sklepu za klauzule niedozwolone

Ponad 30 tysięcy pozwów sądowych dostały już e-sklepy za stosowanie klauzul niedozwolonych w 2013 r. Złożyli je konsumenci oraz pro-konsumenckie organizacje, które uczyniły z tego intratny biznes. Tylko w ciągu roku liczba ta wzrosła 2,5-krotnie. Rekordziści dostają nawet blisko 179 pozwów jednorazowo. Co ciekawe, sprzedawcy stosujący, często nieświadomie, klauzule abuzywne, mogą zostać pociągnięci do odpowiedzialności także przez osoby, które nigdy nic od nich nie kupiły. Problem może dotyczyć nawet 60 procent polskich e-sklepów.Czytaj więcej »E-commerce: średnio 3 pozwy dla każdego polskiego e-sklepu za klauzule niedozwolone

1 RzetelnyRegulamin.pl

E-commerce: coraz mniej czasu na dostosowanie się do nowego prawa

rzetelny regulaminZwrot treści cyfrowych zakupionych w sieci jest bardzo trudny lub wręcz niemożliwy. Każdy sklep stosuje swoją własną politykę w tym zakresie. To ma się jednak zmienić za sprawą nowych przepisów UE. Polska zamierza przygotować odpowiednią ustawę jeszcze w tym roku. To oznacza coraz mniej czasu dla rodzimych sklepów na przygotowania. Za niedostosowanie się przedsiębiorcy mogą zapłacić całkowitą utratą zysków.

Czytaj więcej »E-commerce: coraz mniej czasu na dostosowanie się do nowego prawa

2 RzetelnyRegulamin.pl

E-commerce: za nieswoje błędy 200 tys. kary lub 2 lata więzienia

rzetelny regulaminObsługa e-sklepu wiąże się z koniecznością spełnienia szeregu wymagań prawnych. Za braki grożą przedsiębiorcy grzywny od 50 do nawet 200 tysięcy złotych. W najcięższych przypadkach sąd, na wniosek GIODO, może nałożyć karę więzienia do lat 2. W planach jest również zwiększenie grzywien do kwoty 1 mln euro. Jednak nie wszystkie obowiązki należą bezpośrednio do właściciela sklepu internetowego, ale to on będzie odpowiedzialny za uchybienia w tym zakresie.

Czytaj więcej »E-commerce: za nieswoje błędy 200 tys. kary lub 2 lata więzienia

3 RzetelnyRegulamin.pl

E-mail marketing, czyli jak nie zostać spamerem

rzetelny regulaminNewslettery i oferty handlowe to podstawowe narzędzia promocji wykorzystywane przez e-sklepy oraz serwisy internetowe. Niestety, często zdarza się, że w pogoni za dobrymi wynikami, popełniany jest szereg błędów. To natomiast daje podstawy do uznania kampanii za niezgodną z prawem. W efekcie przedsiębiorcom grożą wysokie kary sięgające nawet 10 proc. przychodów za rok poprzedni, sprawa przed SOKiK lub WSA oraz problemy z UOKiK i GIODO.

Czytaj więcej »E-mail marketing, czyli jak nie zostać spamerem

4 RzetelnyRegulamin.pl

E-commerce: ponad połowa polskich sklepów stosuje klauzule niedozwolone

rzetelny regulaminSklepy internetowe w dalszym ciągu stosują w swoich regulaminach klauzule niedozwolone, a co za tym idzie nie stosują się do wymogów UOKiK. Jak wynika z najnowszego badania, zabronione prawem zapisy można znaleźć w aż 54 procentach regulaminów. Podobnie jest w przypadku ochrony danych osobowych. Tylko co trzeci polski sklep internetowy spełnia wymogi ustawy. Właścicieli nie odstraszają nawet wysokie kary, które mogą wynosić 10 procent przychodów za ubiegły rok.

Czytaj więcej »E-commerce: ponad połowa polskich sklepów stosuje klauzule niedozwolone

E-commerce: chroń dane osobowe swoich klientów

Obowiązek ochrony przetwarzanych danych osobowych ciąży na każdym właścicielu e-sklepu czy serwisu internetowego, który taki zbiór danych gromadzi. Wiąże się to nie tylko z koniecznością jego rejestracji u Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO), ale też odpowiedniego zabezpieczenia i zarządzania bazą. Mogliśmy się w ostatnim czasie kilkakrotnie przekonać, jakie są konsekwencje wycieku wrażliwych danych z baz dużych firm. Miało to negatywny wpływ zarówno na ich wizerunek, jak również wiązało się z karami finansowymi. W Polsce kary za błędy bądź niedopatrzenia mogą być bardzo wysokie.  Najsurowsze to 200 tysięcy złotych, a nawet pozbawienie wolności do lat 2.

Czytaj więcej »E-commerce: chroń dane osobowe swoich klientów

Szykują się duże zmiany w zakresie funkcjonowania całej branży e-commerce

Dla kupujących: łatwiejsza rezygnacja z zakupu, wydłużony czas na odstąpienie od transakcji zawartej przez internet oraz maksymalnie 14 dni na otrzymanie pieniędzy od momentu zgłoszenia chęci zwrotu towaru. Dla sprzedających, również tych z platform aukcyjnych: obowiązek ujawnienia całkowitych kosztów sprzedaży produktu, a także zakaz zawyżania kosztów transakcji elektronicznych. To tylko niektóre zmiany w prawie, które w tym roku musi wprowadzić polski rząd. Takie wymagania oznaczają dla sprzedawców pracochłonne i kosztowne zmiany. Warto zawczasu przygotowywać się do ich wdrożenia.

Czytaj więcej »Szykują się duże zmiany w zakresie funkcjonowania całej branży e-commerce