PMR

Polski rynek usług dodanych i multimedialnych wzrośnie do 11,5 mld zł w 2012 r.

Wartość polskiego rynku usług dodanych i multimedialnych wzrośnie w bieżącym roku o ok. 1,5 mld zł. Głównymi segmentami pozostaną płatna telewizja i mobilny internet, choć najdynamiczniej będą rozwijać się mniejsze, nadal niszowe segmenty, na przykład rynek aplikacji i gier mobilnych.

Czytaj więcej »Polski rynek usług dodanych i multimedialnych wzrośnie do 11,5 mld zł w 2012 r.

Potrzeby telekomunikacyjne małych i średnich przedsiębiorstw

Kompleksowość oferty telekomunikacyjnej, cena proporcjonalna do poziomu jakości świadczonych usług oraz dostępność serwisu odgrywają kluczową rolę z perspektywy kryteriów wyboru dostawców usług dla sektora małych i średnich firm w Polsce. Takie wnioski płyną z raportu z badań przeprowadzonych na próbie 600 firm przez PMR Research na zlecenie ASTER BIZNES.

Czytaj więcej »Potrzeby telekomunikacyjne małych i średnich przedsiębiorstw

Dystrybucja na rynku farmaceutycznym w Polsce w 2011 r.: w oczekiwaniu na ustawę refundacyjną

Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR pt. „Dystrybucja na rynku farmaceutycznym w Polsce 2011”, rok 2010 był czasem zmian dla hurtowni i aptek. W segmencie hurtowym zarysował się zwłaszcza trend dywersyfikowania działalności przez hurtownie farmaceutyczne. Jednocześnie liczba aptek przestała spadać, a coraz więcej placówek przyłączało się do sieci aptecznych, grup zakupowych czy też programów lojalnościowych. Obecnie wszystkie podmioty aktywne na rynku przygotowują się do działania w nowych realiach, po wejściu w życie ustawy refundacyjnej.

Czytaj więcej »Dystrybucja na rynku farmaceutycznym w Polsce w 2011 r.: w oczekiwaniu na ustawę refundacyjną

Wzrost rynku pokryć dachowych w granicach 10% rocznie

Rynek pokryć dachowych w Polsce najgłębsze spowolnienie ma już za sobą i w najbliższych latach odnotuje wzrosty dochodzące nawet do 10% rocznie. W związku z rosnącą aktywnością deweloperów zarówno na rynku mieszkaniowym, jak i komercyjnym, nieco lepsze perspektywy rysują się dla segmentu dachów płaskich niż spadzistych. W najbliższych latach na znaczeniu będą zyskiwały przede wszystkim produkty z wyższej półki.

Czytaj więcej »Wzrost rynku pokryć dachowych w granicach 10% rocznie

Nowoczesne formy marketingu sposobem na ograniczenia prawne dla rynku farmaceutycznego w Polsce

Najbardziej typowymi miejscami, gdzie według lekarzy można spotkać się z przedstawicielem firmy farmaceutycznej, jest wciąż własny gabinet. Z drugiej strony większość lekarzy słyszała również o nowoczesnych formach farmamarketingu, wynika z badania przeprowadzonego przez PMR wśród lekarzy w Polsce, którego wyniki przedstawiono w raporcie „Nowoczesne i tradycyjne formy skutecznego farmamarketingu”.

Czytaj więcej »Nowoczesne formy marketingu sposobem na ograniczenia prawne dla rynku farmaceutycznego w Polsce