Paweł Gos

Sprzedaż nowych samochodów osobowych: 2014 r. zaczął się dobrze i w Polsce i Europie

 Pierwszy miesiąc 2014 r., europejski rynek samochodowy zakończył na 5,5% plusie – tak wynika z najnowszych danych ACEA, Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów. W styczniu Europejczycy kupili blisko 936 tys. nowych samochodów osobowych. W Polsce natomiast z salonów wyjechało o 11% osobówek więcej niż rok temu i wolumenowo jest to najlepszy miesięczny wynik od prawie dwóch lat. Zdaniem przedstawicieli Exact Systems, firmy kontrolującej części motoryzacyjne, za sprawą okienka derogacyjnego w lutym i marcu będziemy mieć do czynienia z jeszcze większym popytem na nowe samochody.Czytaj więcej »Sprzedaż nowych samochodów osobowych: 2014 r. zaczął się dobrze i w Polsce i Europie

1 Paweł Gos

Polska firma zadba o jakość brytyjskiego rynku motoryzacyjnego

exact systemsProdukcja samochodów jak przed recesją, comiesięczny wzrost sprzedaży aut przez ponad dwa lata, duża liczba zakładów produkujących samochody i akcesoria do nich. Tak wygląda rynek motoryzacyjny w Wielkiej Brytanii, na którym Exact Systems, kontrolujący części samochodowe, w listopadzie br. rozpoczął swoją działalność. Jest to ósmy kraj w Europie, w którym spółka posiada swoje przedstawicielstwo.

Czytaj więcej »Polska firma zadba o jakość brytyjskiego rynku motoryzacyjnego

2 Paweł Gos

Sprzedaż samochodów osobowych: Europa odrabia straty, Polska nadal na plusie

exact systemsWrzesień, europejski rynek samochodowy zakończył na ponad 5% plusie – tak wynika z najnowszych danych ACEA, Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów. W ciągu trzech kwartałów br. w krajach członkowskich UE zostało zarejestrowanych 9 mln nowych samochodów osobowych (-4%r/r). W Polsce natomiast wrzesień był trzecim miesiącem z kolei, w którym odnotowaliśmy wzrost sprzedaży osobówek. Zdaniem przedstawicieli Exact Systems, firmy kontrolującej części motoryzacyjne, w ostatnim kwartale br. ten trend będzie kontynuowany.

Czytaj więcej »Sprzedaż samochodów osobowych: Europa odrabia straty, Polska nadal na plusie

3 Paweł Gos

Polska motoryzacja stawia na jakość

exactW jakości produktów (42%) oraz niższych kosztach pracy (34%) przedstawiciele polskiej motoryzacji widzą szansę rozwoju branży – wynika z badania przeprowadzonego przez Exact Systems, firmę kontrolującą części samochodowe. W związku z tym w III kwartale br. zdecydowana większość producentów (63%) zamierza utrzymać poziom zamówień na outsourcing kontroli jakości, a 24% planuje ich zwiększenie.

Czytaj więcej »Polska motoryzacja stawia na jakość

4 Paweł Gos

W motoryzacji produkcja wzrośnie, a zatrudnienie nie będzie spadać

exact systemsWidać optymizm w prognozach dotyczących polskiej motoryzacji. Połowa firm działających w sektorze Automotive spodziewa się, że produkcja w ich zakładach w najbliższych trzech miesiącach wzrośnie – wynika z badania Exact Systems, firmy kontrolującej części samochodowe. Dodatkowo, 65% zapytanych przedsiębiorstw nie zamierza zmniejszać zatrudnienia, a 33% upatruje szansy na rozwój polskiej motoryzacji w produkcji samochodów elektrycznych.

Czytaj więcej »W motoryzacji produkcja wzrośnie, a zatrudnienie nie będzie spadać

Będzie mniej wadliwych aut

Z powodu wykrycia wadliwych części w samochodach, firmy motoryzacyjne w 2012 roku wezwały do kampanii naprawczych ponad 113 tysięcy pojazdów. Jednak eksperci Exact Systems uspokajają, że w najbliższych latach jakość aut będzie regularnie wzrastać, bo koncerny samochodowe coraz większą wagę przykładają do kontroli podzespołów. Tylko w ubiegłym roku odnotowano wzrost liczby skontrolowanych części do aut o 30 %, do poziomu ponad 350 milionów sztuk.

Czytaj więcej »Będzie mniej wadliwych aut

Wadliwe części kosztują branżę motoryzacyjną miliony

Przedstawiciele Exact Systems wyliczyli, że godzinne zatrzymanie linii produkcyjnej, spowodowane m.in. wadliwymi komponentami, może kosztować firmę nawet milion złotych. Dlatego koncerny z branży motoryzacyjnej w ostatnich latach stawiają na poprawę jakości wykorzystywanych komponentów. Z danych Exact Systems wynika, że w 2011 r. tylko 7% skontrolowanych przez firmę części było wadliwych. Jest to trzykrotnie mniejszy odsetek niż jeszcze w 2006 r., w którym części wadliwe stanowiły aż jedną piątą (21%).

Czytaj więcej »Wadliwe części kosztują branżę motoryzacyjną miliony