Archiwa tagu: MSP

Sektor MSP przez rzetelność zbliża się do CSR-u

Społeczna odpowiedzialność biznesu wpisała się na stałe w strategię działań realizowanych przez duże firmy i wielkie korporacje. W przypadku przedsiębiorstw z sektora MSP, te w większości nie znają w ogóle pojęcia CSR, a realizując strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, zupełnie nie są tego świadome, działając często chaotycznie i okazjonalnie.

Mały też może dużo. Programy lojalnościowe w sektorze MSP

47% małych i średnich przedsiębiorstw działających w Polsce realizuje programy lojalnościowe skierowane do partnerów biznesowych. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo średnia roczna kwota przeznaczona przez firmy z sektora MSP, na prowadzenie programu motywacyjnego dla partnerów biznesowych, w 2012 roku była wyższa o 11% w porównaniu z rokiem 2011.

Powstał pierwszy profesjonalny poradnik tworzenia stron docelowych dla sektora MSP

10 sekund – tylko tyle czasu ma dana firma na przekonanie użytkownika, odwiedzającego jej stronę docelową, do nawiązania kontaktu. Przygotowanie profesjonalnego landing page (strony docelowej, na którą przechodzą internauci po kliknięciu w reklamę firmy), nie tylko zwiększa liczbę odwiedziny strony, lecz wpływa także na wzrost ilości kontaktów potencjalnych klientów z firmą.

Banki zaostrzają politykę kredytową dla MŚP, a firmy leasingowe nie

Z najnowszej ankiety NBP przeprowadzonej wśród przedstawicieli banków wynika, że w I kwartale 2012 roku oczekiwane jest zaostrzenie polityki kredytowej, przede wszystkim w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. W tym kontekście należy wyraźnie zaznaczyć, że firmy leasingowe nie wstrzymują i nie będą wstrzymywały finansowania dla MŚP.