MSP

Stabilność finansowa przedsiębiorcy pod ochroną

Ubezpieczenie od utraty stabilności finansowej dla firm z sektora MSP to innowacyjne rozwiązanie, które wprowadziło właśnie Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A. Zabezpiecza kontrahentów przedsiębiorcy na wypadek nagłych zdarzeń, jak upadłość firmy bądź zgon właściciela, uniemożliwiających regulowanie zobowiązań. To pierwszy na rynku produkt dla MSP obejmujący ubezpieczenie życia i zabezpieczenie spłaty należności wobec partnerów biznesowych.

Czytaj więcej »Stabilność finansowa przedsiębiorcy pod ochroną

Sektor MSP przez rzetelność zbliża się do CSR-u

Społeczna odpowiedzialność biznesu wpisała się na stałe w strategię działań realizowanych przez duże firmy i wielkie korporacje. W przypadku przedsiębiorstw z sektora MSP, te w większości nie znają w ogóle pojęcia CSR, a realizując strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, zupełnie nie są tego świadome, działając często chaotycznie i okazjonalnie. 

Czytaj więcej »Sektor MSP przez rzetelność zbliża się do CSR-u

Mały też może dużo. Programy lojalnościowe w sektorze MSP

47% małych i średnich przedsiębiorstw działających w Polsce realizuje programy lojalnościowe skierowane do partnerów biznesowych. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo średnia roczna kwota przeznaczona przez firmy z sektora MSP, na prowadzenie programu motywacyjnego dla partnerów biznesowych, w 2012 roku była wyższa o 11% w porównaniu z rokiem 2011.

Czytaj więcej »Mały też może dużo. Programy lojalnościowe w sektorze MSP

Powstał pierwszy profesjonalny poradnik tworzenia stron docelowych dla sektora MSP

10 sekund – tylko tyle czasu ma dana firma na przekonanie użytkownika, odwiedzającego jej stronę docelową, do nawiązania kontaktu. Przygotowanie profesjonalnego landing page (strony docelowej, na którą przechodzą internauci po kliknięciu w reklamę firmy), nie tylko zwiększa liczbę odwiedziny strony, lecz wpływa także na wzrost ilości kontaktów potencjalnych klientów z firmą. Istotne jest to szczególnie w przypadku sektora MSP, który coraz śmielej, choć nie zawsze odpowiednio inwestuje w tworzenie stron internetowych (60 proc. małych i ponad 80 proc. średnich przedsiębiorstw posiada własną witrynę internetową) i nie skupia się na uzupełnianiu ich o landing page. Wychodząc naprzeciw tym problemom, polski oddział międzynarodowej agencji ReachLocal, od ponad pół roku funkcjonujący nad Wisłą, przygotował pierwszy w Polsce poradnik wskazujący, jak sektor MSP powinien odpowiednio skonwertować landing page.

Czytaj więcej »Powstał pierwszy profesjonalny poradnik tworzenia stron docelowych dla sektora MSP

Tar Heel Capital zainwestuje 200 mln zł w polskie firmy sektora MSP

Tar Heel Capital (THC) – znany m.in. z inwestycji w Radpol czy Apreo Logistics – przy wsparciu europejskich i amerykańskich instytucji finansowych utworzył drugi fundusz dedykowany polskim przedsiębiorstwom o ponadprzeciętnym potencjale wzrostu. Łączna kapitalizacja Tar Heel Capital II FIZ wynosi 50 mln EUR, z czego blisko 20% to środki osób zaangażowanych w zarządzanie funduszem.

Czytaj więcej »Tar Heel Capital zainwestuje 200 mln zł w polskie firmy sektora MSP

Sektor MŚP zmierza w stronę chmury

Małe i średnie przedsiębiorstwa dojrzały do korzystania z profesjonalnych, odpłatnych aplikacji wspierających zarządzanie biznesem – wynika z badania Instytutu Keralla Research przeprowadzonego na zlecenie marki Quatra, należącej do Sygnity SA. Już co drugi polski przedsiębiorca z sektora MŚP rozważa korzystanie z oprogramowania online. Jak pokazuje badanie, do chmury nie trzeba przekonywać właścicieli małych i średnich firm, ale mikroprzedsiębiorców, którzy wciąż z rezerwą podchodzą do nowych technologii i nie dostrzegają korzyści, jakie niesie cloud computing. Spośród właścicieli mikrofirm programami w modelu SaaS zainteresowanych jest 38 proc. przedsiębiorców.

Czytaj więcej »Sektor MŚP zmierza w stronę chmury

Backup danych – korzyści dla małych i średnich przedsiębiorstw

Przedsiębiorcy z sektora MSP chcąc rozwijać swoją firmę, muszą stworzyć odpowiednią infrastrukturę informatyczną, która zapewniać będzie wysoką wydajność przy wysokim poziomie bezpieczeństwa. Backup danych pozwala pracownikom nie martwić się o bezpieczeństwo informacji znajdujących się na dyskach, a awaria sprzętu czy zdarzenia losowe nie będą stanowiły zagrożenia dla przechowywania ważnych danych.

Czytaj więcej »Backup danych – korzyści dla małych i średnich przedsiębiorstw

Banki zaostrzają politykę kredytową dla MŚP, a firmy leasingowe nie

Z najnowszej ankiety NBP przeprowadzonej wśród przedstawicieli banków wynika, że w I kwartale 2012 roku oczekiwane jest zaostrzenie polityki kredytowej, przede wszystkim w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. W tym kontekście należy wyraźnie zaznaczyć, że firmy leasingowe nie wstrzymują i nie będą wstrzymywały finansowania dla MŚP.

Czytaj więcej »Banki zaostrzają politykę kredytową dla MŚP, a firmy leasingowe nie

Macrologic otwiera się na MSP

Wyniki badania rynku MSP wyraźnie wskazują na duże zapotrzebowanie wśród przedsiębiorstw z tego sektora na dojrzałe systemy zarządzania. Oferta producentów takiego oprogramowania była do tej pory skierowana wyłącznie do średnich i dużych przedsiębiorstw zatrudniających do kilkuset osób. System Xpertis XS, którego producentem jest jeden z liderów rynku –  giełdowa spółka Macrologic, jest odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania właścicieli mniejszych firm.

Czytaj więcej »Macrologic otwiera się na MSP