MiFID

Banki nadal niedostatecznie informują klientów

17 czerwca br. w życie weszły przepisy wykonawcze wprowadzające na polski rynek postanowienia Dyrektywy w sprawie rynków instrumentów finansowych – MiFID. Eksperci firmy doradczej Deloitte sprawdzili, w jaki sposób nowe regulacje zostały wdrożone w polskich bankach. Według przygotowanej analizy jest lepiej niż rok temu, jednak nadal blisko 2/3 badanych banków komercyjnych nie spełnia obowiązujących standardów w sposób zadowalający.

Czytaj więcej »Banki nadal niedostatecznie informują klientów

Na MiFID w Skandynawii też narzekano, ale krótko

MiFID nie jest magicznym panaceum, generuje jedynie zbędną biurokrację, a klienci i tak nie zrozumieją istoty oferowanego produktu – krytykowane przez polskich bankowców unijne przepisy są powieleniem opinii norweskich kolegów po fachu. I tak jak w dalekiej Skandynawii krytyka ta pewnie ucichnie. Tam szybko przekonano się, że MiFID chroni nie tyle klientów, ale również banki. Czytaj więcej »Na MiFID w Skandynawii też narzekano, ale krótko

Coraz mniej czasu na przyjęcie MiFID

Unijna dyrektywa MiFID (Markets in Financial Instruments Directive) zobowiązuje instytucje finansowe do doradzania klientom w dobrze zdefiniowanym trybie. Każda rada i konsultacja musi być udokumentowana, a klient świadomy skali ryzyka, jaki  wiązałby się z planowaną inwestycją. Od dziś z nowych obowiązków informacyjnych muszą wywiązywać się pośrednicy finansowi.Banki prawdopodobnie od nowego roku.Czytaj więcej »Coraz mniej czasu na przyjęcie MiFID