Krzysztof Chyliński

1 Krzysztof Chyliński

Ćwierkająca telewizja. Nowy świat technologii

linkleadersChoć stale rośnie liczba użytkowników internetu, telewizja ma się dobrze. Według prognoz agencji consultingowej Lucitel do 2017 r. globalny rynek RTV będzie wart 564 mld USD, odnotowując stabilny wzrost na poziomie 3,8 proc. rocznie. W najbliższych latach czekają go jednak duże zmiany. Projekty wykorzystujące potencjał interaktywnej telewizji realizują m.in. Youtube, Google, Viacom czy Twitter. Inicjatywy tego typu pojawiają się także na polskim rynku. Do zmian będą się miały dostosować np. kanały obecne na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Tajemnicą owiane są wciąż szczegóły planów Apple, sygnalizującego duże zainteresowanie rynkiem telewizyjnym. Ruchom tym uważnie przyglądają się m.in. reklamodawcy i dostawcy usług IT. Na styku mediów, wideo i technologii powstaje nowy, intratny biznes.

Czytaj dalej »Ćwierkająca telewizja. Nowy świat technologii

CeBIT 2013. Marzenia technologów w służbie biznesu

Długopisy skanujące i tłumaczące treść tekstu na kilkadziesiąt języków, inteligentne roboty czy lotnicze drony zwiadowcze – to najbardziej znane, medialne oblicze zakończonych w sobotę 9 marca niemieckich targów CeBIT. Zaliczane do najważniejszych wydarzeń branży IT na świecie, stanowiły one jednak nie tylko okazję do poznania technologii przyszłości, ale także najnowszych rozwiązań, już dziś usprawniających pracę nowoczesnych przedsiębiorstw. Specjalistyczne aplikacje do smartfonów, urządzenia zarządzające dużymi zbiorami danych czy inteligentne rozwiązania telekomunikacyjne coraz częściej stają się integralną częścią życia biznesu.

Czytaj dalej »CeBIT 2013. Marzenia technologów w służbie biznesu

Konsumenci chcą więcej. Obsługa klienta ważniejsza niż produkt?

Badacze z agencji SMG twierdzą, że niska jakość tzw. customer service kosztuje brytyjskich handlowców aż 43 miliardy funtów w skali roku. Trend ten obserwujemy także w Polsce. Już przed dwoma laty szacowano, że straty polskich przedsiębiorstw z tytułu słabej obsługi klienta sięgają 8,8 mld EUR rocznie. Dobra oferta jako prosta recepta na sukces w biznesie – to już historia. Badania Aspect z 2012 r. wykazały, że konsumenci brytyjscy przy wyborze banków bardziej niż czynnikami finansowymi (25 proc.) kierują się jakością obsługi klienta (38 proc.). Według ekspertów przedsiębiorcy będą coraz częściej sięgać m.in. po pomoc zewnętrznych contact center, rozwiązania społecznościowe czy specjalne badania grup docelowych. Wszystko po to, aby budować trwałe relacje z konsumentami.

Czytaj dalej »Konsumenci chcą więcej. Obsługa klienta ważniejsza niż produkt?

Partner zamiast petenta

Według raportu Frost and Sullivan, wartość sektora call i contact center w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki przekroczyła sumę 11-12 mld euro. Firmy korzystają z usług centrów kontaktowych na szeroką skalę – teraz czas na instytucje państwowe. Władze rozumieją, że urzędy – dbając o swój wizerunek – powinny inwestować w narzędzia skutecznej komunikacji z obywatelami. I inwestują. W Warszawie za 4 mln zł powstaje Centrum Kontaktu z Mieszkańcami. Jednostki administracji publicznej czy służby mundurowe decydują się na otwieranie nowych infolinii. Podobne rozwiązania funkcjonują już z powodzeniem w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Przykładowo, przez osiem lat działalności nowojorskie miejskie call center odebrało aż 100 mln połączeń.

Czytaj dalej »Partner zamiast petenta

Zawirowania gospodarcze przyspieszą rozwój systemów Business Intelligence

Według analiz Gartnera (2011), do 2014 r. 30% aplikacji Business Intelligence (BI) będzie „zdolnych” proaktywnie przewidywać rzeczywistość biznesową. Liczne badania potwierdzają rosnące znaczenie narzędzi BI i prognozują, że ich upowszechnieniu, także w polskich przedsiębiorstwach, paradoksalnie może pomóc globalne spowolnienie gospodarcze.

Czytaj dalej »Zawirowania gospodarcze przyspieszą rozwój systemów Business Intelligence