Homo Homini

Na rynku pożyczkowym nie trzeba rewolucji, a jedynie rozsądnej modyfikacji aktualnych przepisów

Dążenia Ministerstwa Finansów do ujednolicenia rynku firm pożyczkowych to od kilku miesięcy temat numer jeden na rynku kredytów konsumenckich. Zwłaszcza chęć wprowadzenia limitu kosztów pożyczki jest analizowana pod wieloma kątami. Eksperci i przedstawiciele sektora pozabankowego zgodnie podkreślają, że taki krok nie jest uniwersalny choćby ze względu na aktualną sytuację rynkową i historycznie niski poziom stóp procentowych.

Czytaj więcej »Na rynku pożyczkowym nie trzeba rewolucji, a jedynie rozsądnej modyfikacji aktualnych przepisów

Kolonijne kieszonkowe? Jak duże, i czy w ogóle?

Prawie wszyscy polscy rodzice (98%) podczas tegorocznych wakacji zamierzają dać swoim dzieciom kieszonkowe – wynika z pierwszego tego typu badania przeprowadzonego na zlecenie firmy MasterCard przez Instytut Homo Homini. Średnia kwota kieszonkowego, jaką otrzyma dziecko na dwutygodniowy wyjazd to 220 zł. A wakacje to świetna okazja, żeby dzieci nauczyły się gospodarować zawartością swojego małego portfela.

Czytaj więcej »Kolonijne kieszonkowe? Jak duże, i czy w ogóle?

Ufamy kartom, ale gotówkę chcemy mieć w kieszeni

Z badań Instytutu Homo Homini przeprowadzonych na zlecenie Banku Zachodniego WBK wynika, że Polacy wciąż są bardzo zachowawczy korzystając z kart i choć uważają karty za najbezpieczniejszą formę płatności, to na wyjazdy zagraniczne ponad 70% z nas zabiera gotówkę. – Kartami albo płacimy w sklepach, albo pobieramy gotówkę z bankomatu. Wszelkie bardziej „wyrafinowane” formy są z braku wiedzy czy też z lęku przed utratą pieniędzy ogromnej większości „kartowych” Polaków obce – uważa prof. Janusz Czapiński. A przecież gdyby wszyscy Polacy świadomie korzystali z kart, to tylko dzięki funkcji Moneyback na poziomie 1%, w całym 2009 roku do ich kieszeni mogłoby wrócić 776 mln zł.

Czytaj więcej »Ufamy kartom, ale gotówkę chcemy mieć w kieszeni

Konsulting Public Relations poparty badaniami? Po raz pierwszy w Polsce

Magda Gieorgica – ceniony konsultant wizerunkowy i coach oraz Marcin Duma – prezes najszybciej rozwijającej się firmy badawczej w Polsce: Instytutu Badania Opinii Homo Homini – zainaugurowali otwarcie pierwszej w Polsce firmy doradczej specjalizującej się w zakresie optymalizowania procesów komunikacyjnych – Consulting Concept®Czytaj więcej »Konsulting Public Relations poparty badaniami? Po raz pierwszy w Polsce