Harvard Business Review Polska

Strategiczne finanse firmy

Rośnie świadomość strategicznej pozycji, jaką powinni zajmować dyrektorzy finansowi, oni sami też bardziej aktywnie włączają się w zarządzanie przedsiębiorstwem. Firmy, które realizują taki model działań osiągają silniejszą pozycję na rynku i konkurencyjne efekty biznesowe. Nowa rola wymaga od banków lepszego zrozumienia potrzeb i bardziej partnerskich zasad współpracy. To najważniejsze wnioski z badania przeprowadzonego we wrześniu 2013 r. na zlecenie Banku Zachodniego WBK, przez ICAN Research, dział badań Harvard Business Review Polska.

Czytaj więcej »Strategiczne finanse firmy

Już tysiąc użytkowników aplikacji Harvard Business Review Polska na iPadzie

Aplikacja HBR Polska, pozwalająca na korzystanie z materiałów zamieszczanych w magazynie Harvard Business Review Polska, cieszy się coraz większą popularnością: pobrało ją już ponad 2000 użytkowników, w tym ponad 1000 odbiorców z Polski. HBR Polska zajmuje obecnie siódme miejsce wśród najczęściej pobieranych aplikacji na iPada w kategorii Business.

Czytaj więcej »Już tysiąc użytkowników aplikacji Harvard Business Review Polska na iPadzie

Prezesi zarabiają więcej

W ubiegłym roku średnie roczne wynagrodzenie managera wyższego szczebla w Polsce wynosiło 350 tys. EUR – wynika z badania Hay Group opublikowanego w marcowym numerze Harvard Business Review Polska. Oznacza to 5,5% wzrost w porównaniu do pensji sprzed roku. Mimo to polscy prezesi zarabiają ponad 3 razy mniej niż ich koledzy z Europy.

Czytaj więcej »Prezesi zarabiają więcej

Nie daj się zaskoczyć – konferencja ICAN Institute „Liderzy o przyszłości”

Najważniejsze siły kształtujące krajobraz biznesowy w nadchodzących latach, wyzwania, jakie stawiają przed sobą prezesi czołowych firm, zmiana strategii przedsiębiorstw i modelu przywództwa – to tylko niektóre zagadnienia, jakie zostaną poruszone podczas konferencji „Liderzy o przyszłości” organizowanej przez ICAN Institute, wydawcę Harvard Business Review Polska.

Czytaj więcej »Nie daj się zaskoczyć – konferencja ICAN Institute „Liderzy o przyszłości”

Nowa strategia to większe możliwości sprzedaży

Raz osiągnięte zwycięstwo sprzedażowe może długofalowo zniszczyć dobre relacje z klientem – ostrzegał David Lambert w czasie konferencji „Smarter selling: Strategie Sprzedaży nowej generacji” zorganizowanej przez Harvard Business Review Polska. Jego zdaniem, nowoczesne podejście do sprzedaży pozwala tymczasem na zmianę ludzkich zachowań i umożliwia generowanie większej otwartości i ufności wśród nabywców. 

Czytaj więcej »Nowa strategia to większe możliwości sprzedaży