Grupa Capgemini

Raport Capgemini „European Energy Markets Observatory” (EEMO): Kontynuacja rozwoju energetyki jądrowej pomimo wypadku w Fukushimie

Grupa Capgemini, jeden z wiodących światowych dostawców w obszarze usług konsultingowych, technologii informatycznych i outsourcingu, wspierana przez Société Générale Global Research, CMS Bureau Francis Lefebvre i VaasaETT, ogłosiła wyniki trzynastej edycji raportu European Energy Markets Observatory (EEMO). Wnioski pokazują, że choć awaria w Fukushimie spowodowała przeprowadzenie testów obciążeniowych w innych elektrowniach jądrowych na całym świecie, a także opóźnienia w projektach budowy nowych reaktorów i wycofywanie się z energii nuklearnej w niektórych krajach, to rozwój globalnej energetyki jądrowej będzie nadal kontynuowany. Raport stwierdza również, że wzrost zużycia energii w krajach rozwijających się, katastrofa w Fukushimie oraz spowolnienie potrzebnych inwestycji w sektorze energetycznym wpłynie negatywnie na bezpieczeństwo dostaw energii i wzrost emisji gazów cieplarnianych w Europie. Raport wskazuje, że w dłuższej perspektywie można się spodziewać wzrostu cen energii. Jeśli regulatorzy rynku i rządy nie ustalą odpowiednich ram wsparcia dla inwestycji w infrastrukturę energetyczną (które do roku 2020 w samej Unii Europejskiej wyniosą ponad 1,1 bilionów euro), można się spodziewać nawet bardziej poważnych konsekwencji. Wymienione problemy mogą zostać złagodzone przez drugie spowolnienie gospodarcze, wywołane przez kryzys zadłużenia państw członkowskich UE, które – podobnie jak w 2009 r. – może doprowadzić do zmniejszenia zużycia energii elektrycznej i gazu.

Czytaj więcej »Raport Capgemini „European Energy Markets Observatory” (EEMO): Kontynuacja rozwoju energetyki jądrowej pomimo wypadku w Fukushimie

Rośnie rola Internetu i serwisów społecznościowych przy decyzji o kupnie nowego pojazdu, spada natomiast przywiązanie do marki pojazdu

Grupa Capgemini, jeden z wiodących światowych dostawców usług konsultingowych, technologii informatycznych i outsourcingu, ogłosiła wyniki trzynastej edycji dorocznego badania globalnego rynku motoryzacyjnego, Cars Online 11/12. Tegoroczny raport ukazuje wzrost zainteresowania zakupem samochodów przez Internet i rosnący popyt na nowe pojazdy na rynkach rozwiniętych (66 procent w porównaniu z 61 procent w 2010). Jednocześnie wielu konsumentów zasygnalizowało odsunięcie decyzji o zakupie samochodu do czasu ustabilizowania się sytuacji gospodarczej. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na przemysł motoryzacyjny są nowe trendy w prawie własności, takie jak współużytkowanie pojazdów, oraz rozwój technologiczny i związane z nim aplikacje na telefony typu smartfon. Powodem zmian są rosnące oczekiwania klientów i możliwości wynikające z większej dostępności nowych kanałów informacji, metod wyszukiwania i sposobów zakupu pojazdów.

Czytaj więcej »Rośnie rola Internetu i serwisów społecznościowych przy decyzji o kupnie nowego pojazdu, spada natomiast przywiązanie do marki pojazdu