Przejdź do treści

GIODO

1 GIODO

El Padre dla GIODO

el padreW dniach 23-26 września w Hotelu Hilton w Warszawie odbyła się 35. Międzynarodowej Konferencji Rzeczników Ochrony Danych i Prywatności. Jest to najważniejsze coroczne spotkanie poświęcone ochronie danych osobowych, w tym roku zorganizowane pod hasłem „Prywatność: przewodnik po zagmatwanym świecie”.

Czytaj dalej »El Padre dla GIODO

2 GIODO

Dane osobowe i prawa autorskie w sklepie internetowym

waluga szczurowski i wspolnicyProwadząc działalność internetową, przedsiębiorca gromadzi dane osobowe klientów, co w świetle prawa traktowane jest jako przetwarzanie danych podlegające określonym prawem procedurom. Wykorzystuje też – często nawet nie zdając sobie z tego sprawy – wiele elementów objętych ochroną prawa autorskiego. O czym warto wiedzieć żeby uniknąć problemów?

Czytaj dalej »Dane osobowe i prawa autorskie w sklepie internetowym

3 GIODO

E-commerce: za nieswoje błędy 200 tys. kary lub 2 lata więzienia

rzetelny regulaminObsługa e-sklepu wiąże się z koniecznością spełnienia szeregu wymagań prawnych. Za braki grożą przedsiębiorcy grzywny od 50 do nawet 200 tysięcy złotych. W najcięższych przypadkach sąd, na wniosek GIODO, może nałożyć karę więzienia do lat 2. W planach jest również zwiększenie grzywien do kwoty 1 mln euro. Jednak nie wszystkie obowiązki należą bezpośrednio do właściciela sklepu internetowego, ale to on będzie odpowiedzialny za uchybienia w tym zakresie.

Czytaj dalej »E-commerce: za nieswoje błędy 200 tys. kary lub 2 lata więzienia

4 GIODO

E-mail marketing, czyli jak nie zostać spamerem

rzetelny regulaminNewslettery i oferty handlowe to podstawowe narzędzia promocji wykorzystywane przez e-sklepy oraz serwisy internetowe. Niestety, często zdarza się, że w pogoni za dobrymi wynikami, popełniany jest szereg błędów. To natomiast daje podstawy do uznania kampanii za niezgodną z prawem. W efekcie przedsiębiorcom grożą wysokie kary sięgające nawet 10 proc. przychodów za rok poprzedni, sprawa przed SOKiK lub WSA oraz problemy z UOKiK i GIODO.

Czytaj dalej »E-mail marketing, czyli jak nie zostać spamerem

5 GIODO

Nawet 200 tys. kary za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych w sieci

Do 200 tysięcy złotych – taka kara czeka przedsiębiorców, nieprzestrzegających przepisów o ochronie danych osobowych w internecie. Obawa przed konsekwencjami finansowymi to jedno, natomiast utrata wizerunku w razie wycieku danych – to druga, nie mniej dotkliwa konsekwencja. – Nic dziwnego, że klienci coraz częściej zwracają uwagę na te firmy hostingowe, które wspierają ich w zakresie prawnych regulacji przetwarzania danych – tłumaczy Jakub Dwernicki, prezes spółki Ogicom.

Czytaj dalej »Nawet 200 tys. kary za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych w sieci

E-commerce: chroń dane osobowe swoich klientów

Obowiązek ochrony przetwarzanych danych osobowych ciąży na każdym właścicielu e-sklepu czy serwisu internetowego, który taki zbiór danych gromadzi. Wiąże się to nie tylko z koniecznością jego rejestracji u Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO), ale też odpowiedniego zabezpieczenia i zarządzania bazą. Mogliśmy się w ostatnim czasie kilkakrotnie przekonać, jakie są konsekwencje wycieku wrażliwych danych z baz dużych firm. Miało to negatywny wpływ zarówno na ich wizerunek, jak również wiązało się z karami finansowymi. W Polsce kary za błędy bądź niedopatrzenia mogą być bardzo wysokie.  Najsurowsze to 200 tysięcy złotych, a nawet pozbawienie wolności do lat 2.

Czytaj dalej »E-commerce: chroń dane osobowe swoich klientów

Jak zarządzać danymi w sieciach i centrach handlowych?

Przeprowadzenie konkursu czy akcji promocyjnej w dużych sieciach i centrach handlowych wiąże się z koniecznością obsługi czasem nawet setek tysięcy zgłoszeń. Opracowanie polityki bezpieczeństwa, rejestracja w GIODO, wprowadzenie danych uczestników do systemu oraz weryfikacja ich poprawności to działania na tyle czasochłonne, że coraz popularniejszy staje się outsourcing tego typu usług.

Czytaj dalej »Jak zarządzać danymi w sieciach i centrach handlowych?

iSecure wesprze SARE w ochronie danych osobowych

Agencja e-mail marketingu SARE rozpoczyna strategiczną współpracę ze specjalistami od ochrony danych osobowych z firmy doradczej iSecure. Partnerstwo to uzupełnia usługi świadczone przez dział prawny SARE o takie działania jak: przeprowadzanie audytów wewnętrznych, opracowywanie dokumentów wymaganych przepisami ustawy o ochronie danych osobowych oraz przygotowanie do kontroli GIODO.

Czytaj dalej »iSecure wesprze SARE w ochronie danych osobowych