GIODO
Dane osobowe i prawa autorskie w sklepie internetowym
Prowadząc działalność internetową, przedsiębiorca gromadzi dane osobowe klientów, co w świetle prawa traktowane jest jako przetwarzanie danych podlegające określonym prawem procedurom. Wykorzystuje też – często nawet nie zdając sobie z tego sprawy – wiele elementów objętych ochroną prawa autorskiego. O czym warto wiedzieć żeby uniknąć problemów?
Czytaj dalej »Dane osobowe i prawa autorskie w sklepie internetowym
E-commerce: za nieswoje błędy 200 tys. kary lub 2 lata więzienia
Obsługa e-sklepu wiąże się z koniecznością spełnienia szeregu wymagań prawnych. Za braki grożą przedsiębiorcy grzywny od 50 do nawet 200 tysięcy złotych. W najcięższych przypadkach sąd, na wniosek GIODO, może nałożyć karę więzienia do lat 2. W planach jest również zwiększenie grzywien do kwoty 1 mln euro. Jednak nie wszystkie obowiązki należą bezpośrednio do właściciela sklepu internetowego, ale to on będzie odpowiedzialny za uchybienia w tym zakresie.
Czytaj dalej »E-commerce: za nieswoje błędy 200 tys. kary lub 2 lata więzienia
E-mail marketing, czyli jak nie zostać spamerem
Newslettery i oferty handlowe to podstawowe narzędzia promocji wykorzystywane przez e-sklepy oraz serwisy internetowe. Niestety, często zdarza się, że w pogoni za dobrymi wynikami, popełniany jest szereg błędów. To natomiast daje podstawy do uznania kampanii za niezgodną z prawem. W efekcie przedsiębiorcom grożą wysokie kary sięgające nawet 10 proc. przychodów za rok poprzedni, sprawa przed SOKiK lub WSA oraz problemy z UOKiK i GIODO.
Czytaj dalej »E-mail marketing, czyli jak nie zostać spamerem
Nawet 200 tys. kary za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych w sieci
Do 200 tysięcy złotych – taka kara czeka przedsiębiorców, nieprzestrzegających przepisów o ochronie danych osobowych w internecie. Obawa przed konsekwencjami finansowymi to jedno, natomiast utrata wizerunku w razie wycieku danych – to druga, nie mniej dotkliwa konsekwencja. – Nic dziwnego, że klienci coraz częściej zwracają uwagę na te firmy hostingowe, które wspierają ich w zakresie prawnych regulacji przetwarzania danych – tłumaczy Jakub Dwernicki, prezes spółki Ogicom.
Czytaj dalej »Nawet 200 tys. kary za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych w sieci
E-commerce: chroń dane osobowe swoich klientów
Obowiązek ochrony przetwarzanych danych osobowych ciąży na każdym właścicielu e-sklepu czy serwisu internetowego, który taki zbiór danych gromadzi. Wiąże się to nie tylko z koniecznością jego rejestracji u Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO), ale też odpowiedniego zabezpieczenia i zarządzania bazą. Mogliśmy się w ostatnim czasie kilkakrotnie przekonać, jakie są konsekwencje wycieku wrażliwych danych z baz dużych firm. Miało to negatywny wpływ zarówno na ich wizerunek, jak również wiązało się z karami finansowymi. W Polsce kary za błędy bądź niedopatrzenia mogą być bardzo wysokie. Najsurowsze to 200 tysięcy złotych, a nawet pozbawienie wolności do lat 2.
Czytaj dalej »E-commerce: chroń dane osobowe swoich klientów
Przegląd firm hostingowych – u kogo najbezpieczniej?
Na co zwracasz uwagę wybierając dostawcę usług hostingowych? Czy jesteś świadomy tego, co powinieneś wymagać od operatora? Czy wiesz, jak kształtują się oferty poszczególnych dostawców, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo powierzanych danych i obsługę twojej firmy?
Czytaj dalej »Przegląd firm hostingowych – u kogo najbezpieczniej?
Jak zarządzać danymi w sieciach i centrach handlowych?
Przeprowadzenie konkursu czy akcji promocyjnej w dużych sieciach i centrach handlowych wiąże się z koniecznością obsługi czasem nawet setek tysięcy zgłoszeń. Opracowanie polityki bezpieczeństwa, rejestracja w GIODO, wprowadzenie danych uczestników do systemu oraz weryfikacja ich poprawności to działania na tyle czasochłonne, że coraz popularniejszy staje się outsourcing tego typu usług.
Czytaj dalej »Jak zarządzać danymi w sieciach i centrach handlowych?
Jak legalnie i skutecznie przetwarzać dane osobowe w sieci?
Czy wiesz, że nawet adres e-mail może być daną osobową? Jeżeli gromadzisz informacje o klientach, choćby zapisując ich adresy na newsletter – koniecznie przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się, jak istotnym zagadnieniem jest ochrona danych osobowych w prowadzeniu e-biznesu.
Czytaj dalej »Jak legalnie i skutecznie przetwarzać dane osobowe w sieci?
iSecure wesprze SARE w ochronie danych osobowych
Agencja e-mail marketingu SARE rozpoczyna strategiczną współpracę ze specjalistami od ochrony danych osobowych z firmy doradczej iSecure. Partnerstwo to uzupełnia usługi świadczone przez dział prawny SARE o takie działania jak: przeprowadzanie audytów wewnętrznych, opracowywanie dokumentów wymaganych przepisami ustawy o ochronie danych osobowych oraz przygotowanie do kontroli GIODO.
Czytaj dalej »iSecure wesprze SARE w ochronie danych osobowych
- 1
- 2
- Następne »