Archiwa tagu: GIODO

Dane osobowe i prawa autorskie w sklepie internetowym

Prowadząc działalność internetową, przedsiębiorca gromadzi dane osobowe klientów, co w świetle prawa traktowane jest jako przetwarzanie danych podlegające określonym prawem procedurom. Wykorzystuje też – często nawet nie zdając sobie z tego sprawy – wiele elementów objętych ochroną prawa autorskiego. O czym warto wiedzieć żeby uniknąć problemów?

E-commerce: chroń dane osobowe swoich klientów

Obowiązek ochrony przetwarzanych danych osobowych ciąży na każdym właścicielu e-sklepu czy serwisu internetowego, który taki zbiór danych gromadzi. Wiąże się to nie tylko z koniecznością jego rejestracji u Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO), ale też odpowiedniego zabezpieczenia i zarządzania bazą.

Jak zarządzać danymi w sieciach i centrach handlowych?

Przeprowadzenie konkursu czy akcji promocyjnej w dużych sieciach i centrach handlowych wiąże się z koniecznością obsługi czasem nawet setek tysięcy zgłoszeń. Opracowanie polityki bezpieczeństwa, rejestracja w GIODO, wprowadzenie danych uczestników do systemu oraz weryfikacja ich poprawności to działania na tyle czasochłonne, że coraz popularniejszy staje się outsourcing tego typu usług.