Przejdź do treści

customer service

Konsumenci chcą więcej. Obsługa klienta ważniejsza niż produkt?

Badacze z agencji SMG twierdzą, że niska jakość tzw. customer service kosztuje brytyjskich handlowców aż 43 miliardy funtów w skali roku. Trend ten obserwujemy także w Polsce. Już przed dwoma laty szacowano, że straty polskich przedsiębiorstw z tytułu słabej obsługi klienta sięgają 8,8 mld EUR rocznie. Dobra oferta jako prosta recepta na sukces w biznesie – to już historia. Badania Aspect z 2012 r. wykazały, że konsumenci brytyjscy przy wyborze banków bardziej niż czynnikami finansowymi (25 proc.) kierują się jakością obsługi klienta (38 proc.). Według ekspertów przedsiębiorcy będą coraz częściej sięgać m.in. po pomoc zewnętrznych contact center, rozwiązania społecznościowe czy specjalne badania grup docelowych. Wszystko po to, aby budować trwałe relacje z konsumentami.

Czytaj dalej »Konsumenci chcą więcej. Obsługa klienta ważniejsza niż produkt?