Zdaniem ekspertów CBRE, największej światowej firmy doradczej w sektorze nieruchomości komercyjnych, rok 2013 był bardzo dobry dla polskiego rynku nieruchomości komercyjnych, a 2014 zapowiada się jeszcze lepiej. Rosnąca konsumpcja, stabilny popyt na powierzchnie komercyjne oraz plany wejścia na rynek polski przez kolejne międzynarodowe sieci handlowe sprawiają, że perspektywy na rok 2014 i lata następne są obiecujące. W budowie jest obecnie kilka obiektów handlowych w Warszawie i dużych ośrodkach regionalnych, w tym centra handlowe Royal Wilanów (7.000 mkw., planowane otwarcie w 2014 r.), Atrium Felicity i IKEA w Lublinie oraz Sukcesja w Łodzi. Widocznym trendem jest także rozbudowa istniejących centrów. Szereg centrów tzw. pierwszej i drugiej generacji przechodzi obecnie modernizację, często związaną ze zmianą formuły i dodaniem nowych funkcji rozrywkowych. Jest to sposób na sprostanie zmieniającym się wymaganiom konsumentów, o czym mówił opublikowany wcześniej w tym roku raport z badania CBRE „Jak robimy zakupy – co myślą europejscy konsumenci”. Badanie wykazało, że konsumenci oczekują od wizyty w centrum handlowym „doświadczeń zakupowych”. Oprócz zakupów odzieży, elektroniki czy artykułów spożywczych chcą także zjeść obiad, zrelaksować się, czy obejrzeć film.
Czytaj więcej »Co nowego na rynku nieruchomości handlowych i logistycznych w 2014 roku