Archiwa tagu: business intelligence

Politechnika Warszawska uruchamia studia podyplomowe analityki biznesowej

W roku akademickim 2013/2014 uruchomione zostaną – prawdopodobnie po raz pierwszy w Polsce przez osoby o tak dużym doświadczeniu praktycznym w międzynarodowym biznesie – studia podyplomowe z analityki biznesowej. Studia organizowane są przez Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej (WEiTI PW) we współpracy ze Szkołą Biznesu PW.

Zawirowania gospodarcze przyspieszą rozwój systemów Business Intelligence

Według analiz Gartnera (2011), do 2014 r. 30% aplikacji Business Intelligence (BI) będzie „zdolnych” proaktywnie przewidywać rzeczywistość biznesową. Liczne badania potwierdzają rosnące znaczenie narzędzi BI i prognozują, że ich upowszechnieniu, także w polskich przedsiębiorstwach, paradoksalnie może pomóc globalne spowolnienie gospodarcze.

Od czego zależy jakość Business Intelligence?

Umiejętne zarządzanie wiedzą w organizacji jest dzisiaj kluczem do przetrwania i sukcesu na rynku. Konieczność szybkiego reagowania na zmieniające się warunki wymaga błyskawicznych decyzji przy możliwie najniższym stopniu ryzyka. Nieodzowne stają się narzędzia BI współpracujące z systemami nadzorującymi wszystkie gałęzie działalności firmy, co pozwala zwiększać efektywność ekonomiczną i konkurencyjność przedsiębiorstwa.

QlikView – nieustanny rozwój

QlikView – jedno z najnowocześniejszych rozwiązań BI na rynku – stale się rozwija i powiększa bazę klientów. Przełomowa wersja nr 10 zawierająca nowe funkcjonalności, aplikacje na urządzenia mobilne oraz awans do kwadratu liderów w raporcie Gartnera to tylko niektóre z ostatnich osiągnięć, którymi może się pochwalić QlikView.

TETA inwestuje w rozwiązania Business Intelligence

TETA BI CENTER to nowa spółka – córka Grupy Kapitałowej TETA. Umożliwi ona w jeszcze większym stopniu skoncentrowanie się na rynku BI. Nowy podmiot będzie świadczyć usługi w zakresie projektowania i wdrażania systemów budżetowania, controllingu, raportowania i analiz dla średnich i dużych przedsiębiorstw z wykorzystaniem własnych produktów informatycznych firmowanych i stworzonych przy współudziale firmy TETA… Czytaj dalej »

15 innowacji na 5 urodziny systemu Impuls 5

Mija 5 lat od rozpoczęcia pierwszego wdrożenia Impuls 5. W tym czasie system rozwijał się w ramach posiadanych funkcjonalności, został również wzbogacony o liczne moduły daleko wychodzące poza standard MRPII /ERP. 15 aplikacji poszerza możliwości wykorzystania systemu Impuls 5 w najróżniejszych obszarach – od zarządzania kapitałem ludzkim, przez produkcję po wsparcie strategicznych decyzji biznesowych.

Fido intelligence wchodzi na nowe rynki

Na trwających właśnie Międzynarodowych targach Call Center World 2010 w Berlinie firma Fido intelligence – lider w przetwarzaniu języka naturalnego i rozwiązań Business Intelligence – prezentuje anglojęzyczną wersję nagrodzonego kilkukrotnie rozwiązania Email Processor oraz Virtual Assistant.

IDC: 33 proc. firm niezadowolonych z tradycyjnych Business Intelligence

Badania* przeprowadzone przez analityków IDC objęły najpopularniejsze narzędzia dedykowane do analiz i controllingu. Wyniki, choć uśrednione, dobrze obrazują kierunek, w jakim należy je rozwijać. Niski lub bardzo niski poziom satysfakcji z pracy w tradycyjnych rozwiązaniach Business Intelligence deklaruje aż 33 proc. respondentów i tylko 4 proc. użytkowników Business Intelligence in-memory.