Arkadiusz Chłopik

Ćwierkająca telewizja. Nowy świat technologii

Choć stale rośnie liczba użytkowników internetu, telewizja ma się dobrze. Według prognoz agencji consultingowej Lucitel do 2017 r. globalny rynek RTV będzie wart 564 mld USD, odnotowując stabilny wzrost na poziomie 3,8 proc. rocznie. W najbliższych latach czekają go jednak duże zmiany. Projekty wykorzystujące potencjał interaktywnej telewizji realizują m.in. Youtube, Google, Viacom czy Twitter. Inicjatywy tego typu pojawiają się także na polskim rynku. Do zmian będą się miały dostosować np. kanały obecne na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Tajemnicą owiane są wciąż szczegóły planów Apple, sygnalizującego duże zainteresowanie rynkiem telewizyjnym. Ruchom tym uważnie przyglądają się m.in. reklamodawcy i dostawcy usług IT. Na styku mediów, wideo i technologii powstaje nowy, intratny biznes.

Czytaj więcej »Ćwierkająca telewizja. Nowy świat technologii

Mija 35 lat od wynalezienia drukarki laserowej

W tym roku mija 75. rocznica wynalezienia przez Chestera Carlsona kserografii – technologii wykorzystywanej dziś we wszystkich biurach, którą rozwinął i wprowadził na rynek Xerox. W 2013 r. mija także 35 lat od wynalezienia przez firmę drukarki laserowej.  Marka ma na swoim koncie ponad 10,7 tys. aktywnych patentów oraz miliardy dolarów wydanych na badania i rozwój. Koncern pracuje obecnie m.in. nad techniką drukowania baterii słonecznych i metodami bezdotykowego badania noworodków.

Czytaj więcej »Mija 35 lat od wynalezienia drukarki laserowej