Przejdź do treści

DoubleVerify wprowadza do oferty nowe narzędzia do pomiarów gazów cieplarnianych we współpracy ze Scope3

DoubleVerify (“DV”) (NYSE: DV), wiodąca platforma oprogramowania do pomiarów i analiz mediów digitalowych, ogłosiła nawiązanie wyłącznej współpracy z firmą Scope3, wiodącym dostawcą danych dotyczących emisji gazów cieplarnianych w łańcuchu dostaw, dla firm dążących do podejmowania świadomych decyzji biznesowych w tym zakresie Partnerstwo DV/Scope3 zapewni reklamodawcom i klientom agencyjnym kompleksowe wskaźniki śladu węglowego kampanii reklamowych za pośrednictwem flagowej platformy usługowej i analitycznej DV Pinnacle ®.

1 DoubleVerify

Firma Scope3 zaprojektowała i opracowała system rejestracji do mapowania emisji gazów cieplarnianych od początku do końca cyklu życia reklamy cyfrowej. Model ten jest miksem otwartych danych (open data), współpracy z klientem, partnerstw z zewnętrznymi dostawcami danych oraz niezależnych badań i analiz.

Dzięki tym nowym wskaźnikom, które są obecnie rozwijane, reklamodawcy i klienci agencyjni otrzymają w DV Pinnacle szczegółowe raporty dotyczące kampanii reklamowych, przedstawiające elementy cyfrowego łańcucha dostaw, które przyczyniły się do emisji gazów cieplarnianych podczas ich kampanii, a także dające możliwość dostosowania danych w celu przyjrzenia się konkretnym partnerom, platformom, kanałom, zasobom reklamowym (inventory), formatom i regionom.

Emisje gazów cieplarnianych są podzielone na trzy rodzaje lub „Scopes” w Greenhouse Gas (GHG) Protocol (https://ghgprotocol.org). Scope 1 obejmuje bezpośrednie emisje ze źródeł własnych lub kontrolowanych. Scope 2 obejmuje emisje pośrednie, a Scope 3 obejmuje wszystkie inne emisje pośrednie, które występują w łańcuchu wartości (value chain) firmy.

Energia elektryczna wykorzystywana przez miliony serwerów, które zasilają real-time bidding, uczenie maszynowe, zarządzanie tożsamością itp., sprawia, że reklama cyfrowa pozostawia znaczący ślad węglowy. Firma Scope3 zapewnia dokładny, kompleksowy i niezależny model emisji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu dostaw reklamy digital.

„Nie możemy oczekiwać, że decyzje uwzględniające emisję dwutlenku węgla dotyczące wydatków reklamowych zostaną podjęte bez kompleksowego i dokładnego obrazu tego, w jaki sposób partnerzy po stronie podażowej przyczyniają się do emisji” powiedział Mark Zagorski, CEO DoubleVerify„Dzięki firmie Scope3 jesteśmy w stanie zapewnić reklamodawcom i agencjom informacje, których potrzebują do podjęcia działań i wprowadzenia rzeczywistych zmian. Po raz pierwszy będą mogli wykorzystać tę nową ofertę do mierzenia i ograniczania wpływu swoich działań, a wszystko to w oparciu o rozbudowane narzędzia weryfikacyjne DV”.

„Jako branża możemy się rozwijać i dostarczać markom dużą wartość bez kosztów dla klimatu, dzięki mierzeniu wszystkich źródeł emisji gazów cieplarnianych związanych z każdym działaniem reklamowym online i czyniąc te działania bardziej efektywnymi pod względem emisji gazów cieplarnianych” mówi Brian O’Kelley, CEO Scope3 „Doceniamy wysiłki DV dotyczące konsekwentnej integracji narzędzi, których potrzebujemy, aby przyłączyć się do walki ze zmianami klimatycznymi. Bardzo nas cieszy myśl, że będziemy wspólnie działać na rzecz „dekarbonizacji” mediów i reklamy”.