Przejdź do treści

Reklamodawcy motoryzacyjni dużo bardziej narażeni na fraudy – badanie DoubleVerify

Marki motoryzacyjne w reklamie online doświadczają wyższego wskaźnika fraudów (w Connected TV aż o 52 proc.) niż brandy z innych branż, wynika z raportu ”DV Auto Industry Guide”. Wyzwaniem pozostaje też Viewability, czyli widoczność reklam, również niższa niż w innych branżach.

1 DoubleVerify

DoubleVerify (“DV”) (NYSE: DV), wiodąca platforma oprogramowania do pomiarów i analiz mediów digitalowych przeprowadziła badania i w oparciu o nie przygotowała raport “Auto Industry Guide”, z najnowszymi danymi i insightami, które mają pomóc markom motoryzacyjnym w zwiększeniu efektywności ich kampanii digital.

Według prognoz, w 2022 r. reklamodawcy z rynku automotive wydadzą $17 miliardów dolarów na reklamę digital tylko w samym USA. Jednak w sytuacji zakłóceń w łańcuchach dostaw, niedoborów czipów i dramatycznie rosnących kosztów transportu, producenci samochodów muszą jeszcze bardziej uważać na efektywność swoich inwestycji w reklamę digital.

By im w tym pomóc firma DoubleVerify opublikowała przewodnik ”DV Auto Industry Guide”, zawierający najnowsze dane i insighty, które mają wesprzeć reklamodawców motoryzacyjnych w zwiększaniu efektywności działań digital. Badania prezentowane w przewodniku “DV Auto Industry Guide” opierają się na miliardach wyświetleń reklam przeanalizowanych przez DoubleVerify w 2021 roku, obejmujących reklamy displayowe, mobilne (internetowe i w aplikacjach), wideo, Connected TV (CTV) i inne.

Najważniejsze wnioski z raportu:

Chociaż serwisy internetowe o tematyce motoryzacyjnej zapewniają większą od przeciętnej jakość, to jednak Viewability reklam pozostaje wyzwaniem. Podczas gdy serwisy motoryzacyjne mają przeważnie charakter premium, ze stosunkowo wysokimi cenami dla reklamodawców, to jednocześnie widoczność reklam (wskaźniki Viewability) okazują się na nich niższe, niż średnia dla innych kategorii tematycznych witryn (o 9 proc. dla reklam display i o 8 proc. dla reklam wideo).

Reklamodawcy motoryzacyjni są mocniej narażeni na fraudy, szczególnie w streamingach.

W 2021 r. jedna trzecia (33 proc.) wszystkich reklam wideo brandów motoryzacyjnych korzystających z pomiarów DoubleVerify była wyświetlona na urządzeniu CTV (Connected TV). Niestety, wskaźnik fraudów na CTV był 52 proc. wyższy dla brandów motoryzacyjnych, niż dla brandów niemotoryzacyjnych.

Zwalczanie fraudów, szczególnie w CTV, to naprawdę poważne wyzwanie – mówi Hubert Świtalski, Sales Business Director w DoubleVerify Inc., odpowiadający za sprzedaż produktów DoubleVerify  w Polsce i regionie Europy Środkowej i Wschodniej (CEE) – Zapewnienie sobie miejsc premium na potrzeby swoich reklam i bezpośrednia współpraca z wiarygodnymi wydawcami jest częściowym rozwiązaniem, ale nie gwarantuje kompleksowej ochrony, może też ograniczać skalę działań.

Marki motoryzacyjne są wielkimi fanami reklamy wideo – ale napotykają na liczne problemy z ich efektywnością.

Ponad jedną czwartą (26%) reklam samochodowych w 2021 r. stanowiły reklamy wideo, podczas gdy dla innych branż średnie wykorzystania reklam wideo wynosiło 15%. Jednak współczynniki oglądalności wideo reklamodawców z branży motoryzacyjnej – definiowane jako odsetek czasu, w którym reklama pojawiła się i została uznana za widoczną – były o 9% niższe w porównaniu z reklamodawcami spoza branży motoryzacyjnej (Automotive). A współczynnik realizacji pełnego wideo (VCR, video completion rate), czyli odsetek reklam wideo, które zostały odtworzone od początku do końca, był dla brandów motoryzacyjnych o 4% niższy niż w przypadku reklamodawców nie-motoryzacyjnych.

Więcej szczegółów znaleźć można w raporcie ”DV Auto Industry Guide”.