Kamikaze wspiera Kaufland w obchodach 20-lecia sieci w Polsce

Agencja Kamikaze przygotowała dla marki Kaufland projekty z okazji dwudziestych urodzin tej sieci w Polsce. Agencja koncentruje się na działaniach w social mediach – obejmują one platformy takie jak: TikTok, Facebook i Instagram – w przypadku tego ostatniego agencja przygotowała m.in. projekt oparty na Augmented Reality. Koncepcję kreatywną urodzinowej kampanii opracowała agencja Huta 19 im. Joachima Fersengelda.

1 KAMIKAZE, Kaufland

Działania prowadzone przez Kamikaze ruszyły w pierwszej połowie września i potrwają do końca października.

Współpracujemy z siecią Kaufland od kilku lat, przeprowadziliśmy razem już wiele kampanii, ale oczywiście obchody 20. urodzin to szczególnie ważny moment, tak dla marki Kaufland, jak i naszej agencji – mówi Katarzyna Stryjczyk-Zakharchenko, Senior Account Manager w agencji Kamikaze – W naszych urodzinowych aktywacjach bazujemy na ogólnej idei całościowej kampanii urodzinowej, czyli „20 lat idę tam, gdzie wszystko mam” i dostosowujemy tę ideę do potrzeb działań w social mediach.


Kamikaze odpowiada za komunikację w mediach społecznościowych, gdzie będzie można znaleźć wiele atrakcyjnych i angażujących treści, oraz wziąć udział w szeregu atrakcyjnych konkursów. Kontent związany z urodzinami tworzony jest przez agencję na potrzeby TikToka, Instagrama oraz Facebooka i wykorzystywany jest zarówno w standardowej „codziennej” komunikacji na tych kanałach, jak i w niestandardowych urodzinowych aktywacjach.


Agencja przygotowała m.in. efekt Augmented Reality z randomizerem, dostępny w profilu marki Kaufland w Instagramie – “Jakim prezentem jesteś?”. Każdy kto skorzysta z efektu, losuje dla siebie ciekawą spersonalizowaną odpowiedź. Inny z pomysłów to Live na Facebooku z rozbijaniem urodzinowej piniaty – uwalniane z niej były litery, z których można było ułożyć hasło, a następnie wziąć udział w opublikowanym po Live konkursie z nagrodami.

Kolejne urodzinowe aktywacje planowane są na najbliższe tygodnie, do końca października. Równolegle Kamikaze prowadzi cykle tematyczne postów na Facebooku i Instagramie związanych z obchodzonymi urodzinami (posty angażujące z zabawami, porównania typu „kiedyś i dziś”, które odnoszą się do zmian, które zaszły w ciągu ostatnich 20 lat obecności Kauflandu w Polsce itp.).

Cała kampania urodzinowa Kauflandu, która również potrwa do końca października, obejmuje telewizję, internet, radio, kina i outdoor. Koncepcję kampanii opracowała agencja kreatywna Huta 19 im. Joachima Fersengelda, za produkcję spotów odpowiada firma FeelMovie, za zakup mediów – The Media Insight.

Agencja Kamikaze obsługuje Kaufland Polska od 2018 roku, w zakresie działań w social mediach oraz w szeroko pojętym digitalu.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu