MediaCom liderem raportu COMvergence Global New Business Barometer 2020

MediaCom zajął pierwsze miejsce w globalnym zestawieniu COMvergence, opracowanym na podstawie pozyskanych przez agencje budżetów mediowych. MediaCom został tym samym uznany za najlepszą na świecie agencję sieciową w 2020 roku w kategorii New Business.

Zaraz za MediaComem uplasowała się druga agencja z GroupM, Wavemaker. GroupM zaś ponownie zajął pierwsze miejsce na świecie w rankingu holdingów mediowych.

Według danych COMvergence sieć MediaCom globalnie pozyskała w ubiegłym roku budżety o wartości 1,63 mld dol. Wartość utrzymanych przez sieć budżetów wyniosła w tym czasie 489 mln dol. Wśród największych ubiegłorocznych wygranych agencji znaleźli się tacy klienci jak m.in. Circle K, Duracell, Hasbro, Uber czy Xiaomi.

Wysoko w raporcie uplasował się również polski oddział agencji – MediaCom Warszawa zajął drugie miejsce w zestawieniu lokalnych oddziałów MediaCom pod kątem pozyskanego budżetu w grupie 30 mid-sized countries (za okres Q1-Q3 2020).

– Rok 2020 był trochę nietypowym rokiem pod kątem aktywności przetargowej największych reklamodawców. Można było zaobserwować mniej przetasowań na rynku niż w poprzednich latach. Pomimo tego udało nam się znacznie powiększyć grupę naszych Klientów i utrzymać wszystkich dotychczasowych. Uznajemy to za duży sukces w tym nietypowym okresie – mówi Daniel Marciniak, Business Development Director z MediaCom.

W raporcie COMvergence zliczane są wygrane, stracone oraz utrzymane budżety mediowe w 2020 roku na podstawie danych z 46 krajów.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu