Przychody platformy REACHaBLOGGER.pl wzrosły w I półroczu o 11 proc. r/r pomimo pandemii

Przychody influence marketingowej platformy REACHaBLOGGER.pl, łączącej marketerów i blogerów we wspólnych działaniach komunikacyjnych, wzrosły w I półroczu br. do 324 tys. zł, co oznacza wzrost rok do roku o 11 proc., pomimo zawirowań związanych z epidemią Covid-19. Platforma pozyskała szereg nowych klientów – w I połowie 2020 r. do współpracujących z nią marek dołączyły m.in. Oceanic, Propharma, Shumee, ESKK, Comarch, Audience Network, Digital Hill. W I półroczu na platformie przybyło prawie 900 mediów i ponad 1900 nowych użytkowników (klientów). W sumie w gronie klientów platformy znajduje się już prawie 11 tys. podmiotów, a na platformie jest już ponad 6 tys. aktywnych ofert od influencerów. Jeszcze w tym roku REACHaBLOGGER planuje rozpoczęcie ekspansji zagranicznej.

1 REACHaBLOGGER

Przychody ReachaBlogger.pl w I półroczu 2019 roku wyniosły 291,5 tys. zł, a w I półroczu br. 324 tys. zł, co oznacza wzrost rok do roku o 11 proc. Wśród nowych klientów platformy znalazły się m.in. Shumee, Oceanic, Dr. Natura, Cyfrowa Foto, Propharma, ESKK, Comarch, Wild Alchemy, Katalog Marzeń oraz agencje reklamowe: Jarida, Whites, Aweo, Harbingers, Jjaddi, Innova, Audience Network, Digital Hill.

Wzrost przychodów jest potwierdzeniem tezy, która wcześniej wykrystalizowała się dość wyraźnie w badaniach jakie przeprowadziliśmy w kwietniu i maju na dużej grupie reklamodawców, korzystających z platformy REACHaBLOGGER – mówi Robert Sosnowski, CVO REACHaBLOGGER – Z badania „Koronawirus a rynek influencerów w Polsce” wynikało m.in. że pandemia wcale nie musi oznaczać spadków na rynku influencer marketingu, chociaż na pewno oznacza wiele ważnych przesunięć. Możliwe są także wzrosty, wywołane faktem przesuwania budżetów na influencer marketing z innych mediów, w poszukiwaniu efektywniejszych rozwiązań. Co prawda jednocześnie reklamodawcy znacznie ostrożniej podejmują decyzje o wydaniu środków na kampanie, ale ogólne zainteresowanie jest większe niż w ubiegłym roku. Daje się też już zauważyć wzrost cen publikacji sponsorowanych.

We wspomnianym badaniu wzięło udział 150 reklamodawców aktywnych w obszarze influencer marketingu (marketerów i przedstawicieli agencji reklamowych). Nieco ponad 1/4 marketerów deklarowało wstrzymanie działań w obszarze influencer marketingu w czasie epidemii, ale jednocześnie prawie taki sam odsetek deklarował, że zamierza tego typu działania poszerzyć. Największa grupa spośród badanych (40 proc.) deklarowała, że nie zamierza wprowadzać większych zmian. Cały biznes influencerski – zdaniem badanych – ucierpi w związku z epidemią (spadną np. zarobki samych influencerów), jednak wkrótce sytuacja wróci do normy, a w 2021 r. nastąpi bardzo dynamiczne odbicie. Według reklamodawców, zyskają mali influencerzy, kosztem „gwiazd”.

Reklamodawcy są podzieleni co do prognoz na 2020 rok, natomiast dość zgodnie oczekują silnego wzrostu na rynku influencerskim w 2021 roku – 16,1% z nich wskazało na 20% wzrost rynku influencerskiego w 2021 roku, a 13,4% z nich na 30% wzrost, natomiast aż 12,1% z nich spodziewa się aż 50% wzrostu. Były to trzy najczęściej udzielane odpowiedzi.

Z naszych badań wynika też, że najprawdopodobniej w nadchodzacych miesiącach zyskiwać będą „mniejsi” influencerzy – kosztem gwiazd i supergwiazd. Wielu celebrytów i topowych influencerów może stracić swoją pozycję w związku z panującą pandemią, wystarczy źle dobrana strategia komunikacji w tej nowej sytuacji, albo wręcz jeden pechowy wpis – mówi Robert Sosnowski – Według respondentów bardzo prawdopodobne jest też,  że epidemia przyspieszy „automatyzację” usług influencerkisch i w ciągu kilku lat osiągniemy stan, w którym większość usług influencerskich w Polsce będzie realizowanych za pomocą ułatwiających ten proces platform. A ponieważ ten proces „automatyzacji” dotyczy także innych krajów, to jeszcze w tym roku zamierzamy uczynić milowy krok w rozwoju REACHaBLOGGERA i wystartować z bliźniaczą platformą dedykowaną rynkom anglojęzycznym i działającym na tych rynkach influencerom i reklamodawcom.

REACHaBLOGGER.pl to istniejąca na rynku od 6 lat platforma, która ma na celu ułatwianie współpracy na linii reklamodawcy – blogerzy. Reklamodawcy (marketerzy, agencje, domy mediowe, firmy e-commerce) mogą na niej znaleźć blogerów, którzy wesprą ich konkretnie ukierunkowane działania promocyjne. Z drugiej strony blogerzy mogą przeglądać aktualne oferty reklamodawców i reagować na nie, zgłaszając swoją chęć udziału w konkretnej akcji. Podstawowe produkty to: wpis sponsorowany  na blogu www lub w social media, usługi kreatywne, wkrótce na platformie pojawi się nowa usługa lokowania w podcastach. REACHaBLOGGER.pl jest platformą peer-to-peer i umożliwia bezpośrednie „zakupy” u konkretnych influencerów, co odróżnia ją od wielu podmiotów działających w obszarze influence marketingu.

Klientami platformy REACHaBLOGGER.pl są marketerzy, agencje digital, domy mediowe, a także agencje PR, agencje SEO i firmy z branży e-commerce.

Wszystkie media obecne na platformie REACHaBlLOGGER mają miesięcznie sumarycznie już ponad  73 mln unikalnych użytkowników, a kanały socialowe ponad 85 mln followersów, fanów i subskrybentów.

Na platformie zarejestrowanychn jest już ok. 11 tys. klientów. Mogą oni korzystać z palety ponad 6000 aktywnych ofert od influencerów obecnych na platformie. Na REACHaBLOGGER można znaleźć oferty blogerów webowych, instagram’y, facebook’i, youtub’y, tiktok’i, linkedin’y, twitter’y, pinterest’y oraz inne social media.

W kwietniu br. REACHaBLOGGER zorganizował akcję „Informuj odpowiedzialnie”. Jej celem było uhonorowanie influencerów, którzy w czasie epidemii wykazują troskę o społeczeństwo i rozpowszechniają sprawdzone informacje, popularyzują właściwe zachowania i wspierają walkę z epidemią. Jurorzy wyróżnili i przyznali medale grupie ok. 20 wyróżniających się influencerów (pełna lista nagrodzonych znajduje się tu:

https://reachablogger.pl/blog/reachablogger-pl-przyznal-medale-akcji-informuj-odpowiedzialnie/).

Więcej na: www.REACHaBLOGGER.pl

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu