Raport Meetrics Q2/2020: W ciągu jednego kwartału bardzo duży wzrost widoczności reklam displayowych zrównoważył długotrwały trend spadkowy z poprzednich 12 miesięcy

Tagi:

Po kilku kwartałach spadków w II kwartale br. wskaźniki widoczności reklam displayowych w Polsce zanotowały bardzo mocne odbicie. Wzrosły aż o 10 punktów procentowych, zbliżając się do średniej międzynarodowej. Wzrost ten jest konsekwencją zmienionych wzorców konsumpcji mediów podczas kryzysu COVID-19. W przeciwieństwie do reklamy display, reklama wideo odnotowała niewielkie zmiany.

Pozytywny wpływ kryzysu COVID-19 na widoczność (Viewability) reklam display w drugim kwartale w Polsce, jest wyjątkowy na tle wszystkich innych badanych rynków europejskich – wynika z najnowszego raportu „Viewability Benchmark” opublikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizą w obszarze reklamy digital. Raport wskazuje na rekordowy kwartalny wzrost wskaźnika Viewability w naszym kraju jeśli chodzi o reklamy display (wskaźniki dla reklam wideo odnotowały tylko niewielkie zmiany). Wzrost ten wyniósł aż 10 punktów procentowych, osiągając poziom 58 proc., co pozwoliło polskiemu displayowi zbliżyć się do średniej międzynarodowej (która w II kwartale wyniosła 63%).

Raport zawiera także m.in. szczegółowe dane dla rynku polskiego, jak i wszystkich innych badanych rynków europejskich, czy rozbudowany przegląd poszczególnych formatów reklam. Raport pokazuje też typowe przyczyny braku widoczności według rozkładu procentowego (najczęstszym powodem braku widoczności jest nadal nieoptymalne pozycjonowanie), a także jakie pozytywne i negatywne trendy należy wziąć pod uwagę na różnych rynkach.

  • Ostatnie miesiące miały ogromny pozytywny wpływ na jakość reklam online w Polsce. Podczas gdy wskaźniki na rynkach międzynarodowych poprawiły się tylko częściowo, to widoczność polskich kampanii displayowych poprawiła się we wszystkich formatach. W drugim kwartale zaobserwowaliśmy wśród marketerów większe zainteresowanie wynikami jakościowymi kampanii. Zmienione wzorce korzystania z mediów otwierają możliwości monetyzowania powierzchni normalnie “mniej pożądanych”, które jednak dają możliwość dłuższego obcowania z reklamą. Raport Benchmark zawiera ważne aktualne dane. Zapoznanie się z nimi, pomiar i optymalizacja są kluczowe dla osiągnięcia jeszcze lepszych wyników w trzecim kwartale – mówi Hubert Świtalski, Country Manager w Meetrics Poland.

Pełny raport, zawierający szczegółową listę poszczególnych formatów bannerów reklamowych, jest dostępny do ściągnięcia za darmo ze strony Meetrics: https://www.meetrics.com/en/benchmark-reports/.

W swoich kwartalnych raportach, Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu