Rusza kampania aplikacji streamingowej Empik Music

Słuchanie muzyki na własnych zasadach – to główny przekaz właśnie startującej kampanii promującej aplikację do streamingu muzyki Empik Music. Kampanię launchującą przygotowała agencja Kamikaze. Jest to pierwszy projekt Kamikaze dla Empiku, a współpraca jest wynikiem wygranego przez agencję przetargu. 

1 Empik, Empik Music

Kampania ma charakter produktowo-wizerunkowy. Jej celem jest wprowadzenie nowej na rynku platformy streamingowej i aplikacji muzycznej Empik Music, w tym m.in. budowanie jej świadomości i wizerunku w poszczególnych segmentach grupy docelowej (zdefiniowanej jako kobiety i mężczyźni z miast powyżej 50 tys. mieszkańców, w wieku 18-44 lat).

Komunikacja, która obejmuje przede wszystkim digital i instore, będzie kierowana do wyselekcjonowanych segmentów odbiorców w ramach tej grupy – dobranych na podstawie zwyczajów zakupowych, częstotliwości zakupów muzycznych, wyboru kanału zakupów online vs offline, itp.

Empik jest największym sprzedawcą muzyki w Polsce. Od wielu lat, a właściwie „od zawsze”, jest kojarzony i silnie z nią związany. Badania potwierdzają, że zaraz po książkach, muzyka jest drugim najsilniejszym skojarzeniem z marką Empik. Brand jest także kojarzony ze spotkaniami z artystami, również właśnie muzycznymi, których organizujemy kilkaset rocznie. W ten sposób promujemy początkujących muzyków i wspieramy tych już znanych. Jednocześnie jesteśmy firmą technologiczną, z sukcesem operującą w środowisku e-commerce i mobile. Dlatego wprowadzenie na rynek własnej platformy streamingowej Empik Music to dla nas bardzo naturalny krok – mówi Aneta Pańkowska, koordynator działań marketingowych Empik Music – Cieszymy się, że przy tym bardzo ważnym dla nas projekcie współpracujemy z agencją Kamikaze, której propozycje na poziomie strategicznym i kreatywnym najbardziej odpowiadały naszym potrzebom związanym z debiutem platformy -.

Agencja Kamikaze jest odpowiedzialna m.in. za przygotowanie strategii działań launchujących oraz wypracowanie idei kreatywnej i storytellingu dla działań digital oraz instore, wprowadzających na rynek Empik Music, a także za działania związane z kampanią digital, w tym wypracowanie konceptu oraz nadzór nad produkcją wizerunkowego spotu wideo, który promuje aplikację.

Za montaż oraz postprodukcję spotu wizerunkowego odpowiada Warsaw Production, a za udźwiękowienie spotu – Studio Głośno. Link do spotu: https://youtu.be/WxLlRnQqUDQ

Głównym przekazem kampanii jest „słuchanie muzyki na własnych zasadach”, na różne sposoby. Działania toczą się wokół hashtagu #tomigra.

Muzyka towarzyszy nam na co dzień. Lubimy kiedy to, czego słuchamy, współgra z tym, co robimy i pokazuje jacy jesteśmy. Nie ma dobrych lub złych sposobów na słuchanie muzyki – lubimy po prostu słuchać muzyki po swojemu. Ten przekaz to trzon komunikacji aplikacji Empik Music. Każdy słucha muzyki na własnych zasadach. Podsumowuje to hasztag #tomigra, który obecny jest w nurcie wizerunkowym kampanii –  mówi Katarzyna Barczuk, Senior Account Manager w Kamikaze.

Koncept graficzny materiałów promocyjnych bazuje na „fali” (fali dźwięków muzycznych),jako głównym elemencie całej kampanii. W materiałach animowanych (wideo wizerunkowym oraz krótkich 6-sekundowych formach) fala porusza się i nadaje przekazowi dynamiki – jej ruch i tempo podkreślają muzykę w spocie. Produktowy nurt kampanii koncentruje się na twardych benefitach (np. możliwości tworzenia własnych bibliotek muzycznych i odtwarzania bez dostępu do sieci, dostępie do usługi przez 30 dni za darmo itp.), natomiast wizerunkowy bazuje na przedstawianiu różnych sposobów słuchania muzyki, zawsze na własnych zasadach.

Empik Music to platforma streamingowa i aplikacja do słuchania muzyki. Dostępna jest od 5 maja w App Store i Google Play. Ważnym wyróżnikiem Empik Music ma być fakt, że w przeciwieństwie do innych tego typu platform, wybrane opcje abonamentu można opłacać także stacjonarnie w kasie salonów Empik, bez konieczności podpinania karty do konta.

Aplikacja dostępna jest w różnych „planach  taryfowych” (na 1, 3, 6 lub 12 miesięcy), a na starcie oferowane są dla klientów 2 promocje: 30 dni za darmo w jednym z planów standardowych lub 60 dni za darmo dla klientów Empik Premium. Podstawowe korzyści z Empik Music to: miliony utworów polskich i zagranicznych, odtwarzanie bez dostępu do sieci, możliwość zakupu muzyki także w salonach Empik, playlisty oraz rekomendacje i inspiracje od ekspertów muzycznych. 

Co wtorek swoją autorską playlistę „To co lubię w moim klubie” będzie prezentował Wojciech Mann, legenda polskiego dziennikarstwa muzycznego. Komunikacji Empik Music towarzyszą również stałe działania PR, za które odpowiada zespół Walk PR.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu