Raport Meetrics: W I kwartale widoczność reklam display w Polsce spadła poniżej 50 proc., wbrew trendom europejskim

Tagi:

Od początku 2020 r. wskaźnik Viewability, czyli widoczności reklam displayowych, spadł w Polsce do 48 procent. Równocześnie Viewability reklam wideo wzrosło o 4 punkty procentowe i w I kwartale sięgnęło poziomu 78 procent. Tym samym polskie wskaźniki widoczności reklam wideo podążają za międzynarodową średnią, w przeciwieństwie do wskaźników widoczności kampanii display.

Od początku 2020 r. wskaźnik Viewability, czyli widoczności reklam displayowych, spadł w Polsce do 48 procent. Równocześnie Viewability reklam wideo wzrosło o 4 punkty procentowe i w I kwartale sięgnęło poziomu 78 procent. Tym samym polskie wskaźniki widoczności reklam wideo podążają za międzynarodową średnią, w przeciwieństwie do wskaźników widoczności kampanii display.

Podczas gdy wskaźniki Viewability dla reklam display osiągają w Polsce rekordowo niskie poziomy, reklamy wideo osiągają z kolei bardzo wysoki poziom niemal 80 procent – wynika z najnowszego kwartalnego raportu “Viewability Benchmark Report” Meetrics, wiodącej europejskiej firmy zajmującej się pomiarami i analizami w obszarze reklamy digital. br. pogorszyły się, podczas gdy dla reklam wideo wzrosły.

Opracowanie “Viewability Benchmark Report”  za I kwartał 2020 r.  zawiera  m.in. szczegółowy przegląd poszczególnych formatów reklam i wyników dla poszczególnych rynków krajowych w Europie. Raport pokazuje również rankingi najczęstszych przyczyn braku widoczności (najczęstszym powodem jest nieoptymalne pozycjonowanie reklam).

  • Obecna sytuacja pandemii i związanego z nią globalnego kryzysu ma oczywiście duży wpływ na branżę i na kampanie reklamowe w  internecie. Umieszczenie reklamy marki we właściwym środowisku i kontekście, oraz tak by była ona naprawdę widoczna dla odbiorców,  pozostaje jednym z czołowych wyzwań dla reklamodawców. Wyzwaniem nawet ważniejszym niż do tej pory. Jednocześnie nasze pomiary wskazują, że obecny stan rzeczy oznacza wciąż bardzo duży potencjał do rozwoju dla całej branży digital. Trzeba “tylko” nasilić wysiłki na rzecz poprawy wskaźników Viewability, tak by korzystając z podstawy jaką dają wyniki wiarygodnych pomiarów dbać o efektywną optymalizację działań reklamowych w internecie. Zebrane przez nas dane wskazują, że w ciągu ostatnich 10 lat nigdy nie odnotowaliśmy tak gwałtownego wzrostu ruchu w sieci. Rozwój ten można zaobserwować we wszystkich rodzajach treści, ale jest szczególnie zauważalny na stronach z wiadomościami.  – komentuje Hubert Świtalski, Country Manager w Meetrics Poland.

Pełny raport, zawierający szczegółową listę poszczególnych formatów bannerów reklamowych, jest dostępny do ściągnięcia za darmo (https://www.meetrics.com/en/benchmark-reports/). W swoich kwartalnych raportach, Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu