Rekordowa sprzedaż i przychody Browaru Pilsweizer w 2019 roku

Browar Pilsweizer, sprzedający swoje piwo pod marką Pilsvar, kolejny rok z rzędu zwiększa sprzedaż i poprawia wyniki. W 2019 r. sprzedaż browaru wzrosła do najwyższego w historii poziomu ok. 16,5 tys. hektolitrów. Poprzedni rekord sprzedaży z 2018 r. wynosił 15 tys. hektolitrów, co oznacza, że wynik z 2019 r. jest o 10 proc. lepszy. Przychody browaru w 2019 r. wzrosły natomiast do rekordowych 8,4 mln zł netto, czyli o 12 procent więcej w porównaniu z poprzednim rekordem, którym było 7,5 mln zł przychodów netto w 2018 r. Wśród planowanych na 2020 nowości produktowych browaru są m.in. piwa bezalkoholowe – jasne i smakowe. Browar planuje także mocniejszą ekspansję w sektorze HoReCa.

Plany browaru na 2020 r. zakładają zakończenie części dużych projektów inwestycyjnych rozpoczętych w latach 2018-2019, co pozwoli Pilsweizerowi na skokowe zwiększenie mocy produkcyjnych i osiąganie kolejnych wyższych poziomów produkcji i sprzedaży.

Browar planuje też m.in. coraz mocniejsze wchodzenie z dystrybucją w kanał HoReCa.

Dobry rok 2019 dla browaru Pilsweizer to przede wszystkim efekt dalszej rozbudowy sieci sprzedaży w całej Polsce oraz wprowadzenia na rynek szeregu piwnych nowości (w tym m.in. piw takich jak: Świąteczne, American Pale Lager, Marcowe) oraz regularnego wprowadzania na rynek piw regionalnych (ostatnio Podhalańskie, a wcześniej: Legnickie, Krynickie, Zakopiańczyk Piwniczańskie, Sądeckie, Gorlickie oraz Dla Krakowian) czy coraz mocniejszego zaangażowania w sport (w 2016 r. browar wypuścił piwo Czarno-Białe będące efektem współpracy z klubem Sandecja Nowy Sącz a kilka miesięcy temu podpisał długoterminową umowę sponsorską z klubem Cracovia oraz wprowadził na rynek piwo pod nazwą tego klubu), jak również wdrażania strategii zwiększonej obecności w kanale HoReCa (nowe bary, hotele i restauracje współpracujące z browarem).

Wszystko to spowodowało, że Browar Pilsweizer znacząco poprawił wyniki sprzedażowe. W 2019 r. sprzedaż browaru wzrosła do najwyższego w historii poziomu ok. 16,5 tys. hektolitrów. Poprzedni rekord sprzedaży, z 2018 r., wynosił 15 tys. hektolitrów, co oznacza, że wynik z 2019 r. jest o 10 proc. lepszy. Przychody browaru w 2019 r. wzrosły natomiast do rekordowych 8,4 mln zł – to o 12 procent więcej w porównaniu z poprzednim rekordem, czyli wynikiem 7,5 mln zł przychodów netto w 2018 r. Co więcej zarząd browaru zapowiada, że w 2020 roku planuje dalszy wzrost tempa rozwoju.

W 2020 roku szereg inwestycji rozpoczętych w ubiegłych latach zacznie już przynosić realne efekty biznesowe, m.in. skokowy wzrost mocy produkcyjnych browaru już w drugiej połowie bieżącego roku. Do końca czerwca uruchomimy nową rozlewnię. Nowa linia umożliwi nam rozlewanie do butelek dziennie więcej piwa niż do tej pory rozlewaliśmy przez tydzień – mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Browaru Pilsweizer – Browar będzie też miał nowy pasteryzator przepływowy do kegów, wraz z myjką i napełniarką. To z kolei ma wprost związek z naszymi planami jeszcze silniejszej ekspansji w segmencie HoReCA. Stale poszukujemy partnerów, którzy chcą się wyróżnić na tle konkurencji prawdziwym piwem z regionalnego browaru i ta strategia przynosi efekty. W 2019 r. sprzedaliśmy w kanale HoReCa już 2700 hektolitrów naszego piwa, a nasz plan na 2020 rok zakłada tutaj osiągnięcie poziomu 4000 hektolitrów.

Wśród planowanych nowości produktowych browaru na 2020 r. są m.in. piwa bezalkoholowe – jasne i smakowe.

Mamy sporo pomysłów i planów na nowe piwa, będziemy je sukcesywnie wprowadzać w życie na przestrzeni roku. Na pewno chcemy uwarzyć i wprowadzić na rynek kilka piw bezalkoholowych, jasnych i smakowych. Takie piwo jest moim marzeniem od wielu lat, ale piwa bezalkoholowe były w Polsce ciągle bardzo mało popularne. Na szczęście to się zmieniło i dlatego możemy wreszcie ten pomysł zrealizować – dodaje Andrej Chovanec.

Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka. 

W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych – w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa. W długoterminowych planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek Spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru).

Więcej na:

www.pilsvar.pl

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu