MediaCom światowym liderem raportu COMvergence; sieć pozyskała w 2018 r. nowe budżety o wartości 2,2 mld dol

przez | 05/03/2019

MediaCom został uznany za najlepszą na świecie agencję sieciową w 2018 roku w kategorii pozyskiwania nowych klientów, według najnowszego raportu COMvergence za 2018 r.

Według raportu COMvergence sieć MediaCom pozyskała w ub.r. na całym świecie budżety o wartości 2,2 mld dol. (w tym 2 mld. na 12 najważniejszych rynkach). Wartość utrzymanych przez sieć w 2018 r. budżetów wyniosła 893 mln dol.

Kluczowe ubiegłoroczne wygrane sieci MediaCom objęły takich klientów jak: Adidas, Bose, Mars i Hilton. Sieć utrzymała również obsługę globalnego budżetu Shell oraz budżetu Sky w Wielkiej Brytanii.

W raporcie COMvergence brane jest pod uwagę ponad 2250 przesunięć budżetów mediowych i utrzymania obsługi klientów w 34 krajach, na łączną kwotę 30,4 mld dol. Oprócz zajęcia czołowego miejsca w globalnym rankingu, MediaCom był również najlepszą siecią w Ameryce Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku (APAC).

Ten wzrostowy trend utrzymuje się od 2 lat. Z danych raportu COMvergence za 2017 r. wynika, że sieć pozyskała wtedy budżety warte 2,1 mld dol., zdobywając takich klientów jak: PSA Peugeot Citroën, Walgreens Boots Alliance, Richemont i Falabella.

Stephen Allan, Prezes Zarządu i CEO sieci MediaCom powiedział: “To naprawdę fantastyczny wynik, z którego jesteśmy bardzo dumni. W MediaCom wierzymy, że strategia „People First” przynosi najlepsze wyniki – dla nas i naszych klientów – a nasz konsekwentny wzrost w ciągu ostatniego roku potwierdza, że udaje się nam ją realizować. Będziemy nadal kontynuowali nasze wysiłki, aby pozostać na szczycie w 2019 roku i nadal rozwijać biznesy naszych klientów”.

W styczniu br. MediaCom został uznany za najlepszą sieć ubiegłego roku również przez firmę badawczą RECMA. Z danych raportu RECMA New Biz Balance wynika, że sieć MediaCom zdobyła w 2018 r. nowe biznesy o wartości 2,76 miliarda dolarów, czyli więcej niż którykolwiek z konkurentów. Dane te są oparte na analizie ponad 1 tys. przetargów o wartości ponad 10 milionów dolarów.

Również polski MediaCom przykłada się do sukcesu swojej sieci – przykładowe lokalne wygrane z ostatnich miesięcy to Polpharma czy Hortex.