Od początku 2014 r. Lotnisko Warszawa/Modlin obsłużyło już 1,5 mln. pasażerów. W całym roku 2014 z usług portu skorzysta ok. 1,7 mln pasażerów, a w 2015, wg prognoz aż 2,5 mln.
Od otwarcia (lipiec 2012 r.) port przyjął łącznie ponad 2,7 mln. podróżnych.
Liczby mówią same za siebie: jesteśmy jednym z najdynamiczniej rozwijających się portów w Polsce a zapewne i w Europie. A to dopiero początek, bo plany mamy bardzo ambitne i dotyczą nie tylko zwiększenia współpracy z dotychczasowym przewoźnikiem, pozyskania nowych, ale i rozwoju całego portu lotniczego we wszystkich jego obszarach – komentuje Piotr Okienczyc, Prezes spółki zarządzającej lotniskiem.
Dynamikę rozwoju ruchu lotniczego najlepiej pokazały statystyki za październik br. W ubiegłym miesiącu port przyjął 165 366 pasażerów, czyli o 26,37% więcej niż w październiku ubiegłego roku i wszystko wskazuje na to, że wyniki za listopad będą jeszcze lepsze. Te dane pozycjonują Modlin na 5. miejscu pośród wszystkich 13 regionalnych lotnisk w Polsce, pod względem wielkości ruchu pasażerskiego.
Cieszymy się, że Modlinowi tak dobrze idzie. Bez wątpliwości Warszawie potrzebne są dwa lotniska i obydwa mają przed sobą wspaniałe perspektywy rozwoju. Jesteśmy dumni, że Porty Lotnicze jako jeden z udziałowców lotniska w Modlinie mogą się przyczyniać do jego sukcesów. Współpraca obu portów pozwala przedstawiać pasażerom z Warszawy szeroką i atrakcyjną ofertę połączeń z całym światem – komentuje Michał Kaczmarzyk, Naczelny Dyrektor PPL
Od początku chcieliśmy, aby Modlin był wygodnym i bezpiecznym lotniskiem z ofertą przystępną dla różnych pasażerów. Udało się to osiągnąć. Nic więc dziwnego, że z miesiąca na miesiąc coraz więcej pasażerów korzysta z lotniska. 1,5 mln osób od początku tego roku to świetny wynik. – podsumowuje Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego.
Inwestycja przyczyniła się do znaczącej aktywizacji lokalnego rynku pracy. Nie tylko port stał się jednym z głównych graczy wśród pracodawców, ale nastąpiło ożywienie prywatnej działalności gospodarczej w branżach pokrewnych: gastronomii, hotelarstwie, turystyce, transporcie. Specjalne strefy ekonomiczne, kolejne inwestycje, dalsza poprawa połączeń lotniczych i lądowych, zmiana struktury życia gospodarczego – to wszystko przed nami – mówi Jacek Kowalski, Burmistrz Nowego Dworu Mazowieckiego.
Ten wynik to nie tylko dowód na to, że stworzenie portu w Modlinie było inwestycją potrzebną. To również wyraźny sygnał i potwierdzenie, że lotnisko ma potencjał i będzie się dalej rozwijało. Jako największy udziałowiec liczymy, że znaczenie Modlina będzie z roku na rok coraz większe, a sama spółka zacznie przynosić spodziewane zyski – mówi Ilona Kowalska, p. o. Prezes Agencji Mienia Wojskowego.
Rosnącemu ruchowi lotniczemu towarzyszy rozwój całego lotniska. Z obecnych działań inwestycyjnych na finiszu jest już modernizacja dwóch dróg kołowania, co pozwoli na jeszcze lepsze wykorzystanie zachodniej części lotniska. Zakończyliśmy budowę stacji uzdatniania wody i rozpoczynamy budowę zlewni fekaliów. Trwa budowa północnego punktu kontroli, w którym sprawdzane będą pojazdy i przesyłki wjeżdżające na teren lotniska. Poza tym już teraz pracujemy nad rozbudową terminala, dzięki czemu będziemy mogli przyjmować nawet 5 mln pasażerów rocznie. W przyszłym roku gotowy będzie projekt rozbudowy terminala i ogłoszone zostaną przetargi. W najbliższych planach jest również nawiązanie współpracy z nowymi przewoźnikami, zwiększenie powierzchni ogrodzonego terenu portu z obecnych prawie 300 do 500 ha, budowa infrastruktury cargo i budowa hotelu – wylicza Marcin Danił, Wiceprezes Spółki.
TOP 5 kierunków z/do Lotniska Warszawa/Modlin w 2014 r. (1 stycznia 2014 – 20 listopada 2014)
- Londyn Stansted 289 579 pax
- Bruksela Charleroi 108 657 pax
- Rzym Ciampino 94 185 pax
- Dublin 81 722 pax
- Oslo Rygge 80 283 pax