30 mln złotych dla polskiego start-upu

Brainly – największy na świecie edukacyjny portal społecznościowy stworzony przez młodych Polaków – otrzymał od amerykańskich inwestorów 9 milionów dolarów, tj. ponad 30 milionów złotych. Pozyskane w ten sposób środki właściciele Brainly przeznaczą na rozwój portalu i otwarcie biura w Nowym Jorku.

Brainly, znane w Polsce pod nazwą zadane.pl, jest społecznościowym portalem edukacyjnym. Za jego pośrednictwem uczniowie na całym świecie pomagają sobie w zadaniach domowych, a także w systematyzowaniu i utrwalaniu wiedzy.

9 milionów dolarów amerykańskich, czyli ponad 30 milionów złotych, zainwestował w Brainly w rundzie A fundusz General Catalyst Partners oraz Runa Capital, Learn Capital i Point Nine. General Catalyst inwestuje głównie w USA – wspierali takie start-upy jak Snapchat czy Airbnb. Tylko w szczególnych przypadkach działają poza Ameryką – i tym wyjątkiem jest Brainly.

Jednym z pierwszych kroków będzie otwarcie biura w Nowym Jorku, kierownictwo którego obejmie jeden ze współwłaścicieli – Michał Borkowski. Celem serwisu jest bycie numerem jeden na rynku social learningu i budowanie skali międzynarodowej, szczególnie z uwzględnieniem Stanów Zjednoczonych i krajów Europy Zachodniej. Borkowski podkreśla: „Dzięki wsparciu inwestorów możemy realizować naszą wizję portalu, wzbogacić ją o doświadczenia nowych ludzi, których zamierzamy zatrudnić, by stworzyć Brainly nowej generacji. Uzyskane środki pozwolą na błyskawiczny rozwój portalu oraz rozwój serwisu w kolejnych krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych”.

Od 2009 roku do dziś Brainly funkcjonuje w 12 wersjach językowych, jest dostępne w 35 krajach na całym świecie, a jego strony miesięcznie przegląda ponad 30 milionów uczniów. Nad poprawnością merytoryczną czuwa ponad 450 moderatorów. Co godzinę w Brainly jest zadawanych ponad 10 tysięcy pytań z różnych dziedzin wiedzy, jak matematyka, angielski, historia, geografia, zdrowie czy biznes.

Uczniom na całym świecie zdarza się mieć problem z pracą domową, co potem przekłada się na frustrację i utratę pewności siebie” – przekonuje Michał Borkowski. „Chcielibyśmy, by dzięki Brainly młodzież takie chwile mogła przekuć w pozytywne działanie, w szansę na zdobycie ciekawej wiedzy i współpracę z innymi kolegami, będącymi w podobnej sytuacji”. Brainly to też aplikacja mobilna. Od początku 2014 roku ściągnęło ją ponad 2 milionów użytkowników na całym świecie.

Pozyskane fundusze Brainly przeznaczy głównie na rozwój produktu. Do tego potrzebni będą specjaliści w naszym kraju i w USA. W Polsce portal prowadzi rekrutację programistów i specjalistów IT/mobile. „Szukamy najlepszych polskich programistów. Mamy ambicję pracować z ludźmi kreatywnymi i gotowymi wdrażać własne pomysły na polepszenie działania serwisu i aplikacji mobilnej. Chcemy zatrudnić deweloperów o otwartych umysłach, z wizją i odwagą” – przekonuje Borkowski.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu