Konsument rozpieszczony to konsument lojalny

Nie tylko tradycyjną reklamą marka żyje. Aby utrzymać klientów, nie mówiąc już o powiększeniu ich grona, marketerzy są zmuszeni do poszukiwania nowych kanałów komunikacji z konsumentem. To z kolei pozytywnie wpływa na rynek, ożywiając go i kreując trendy.

Marki są dziś zmuszone do poszerzania swojej oferty i wychodzenia poza standardy, do których przyzwyczaiły klientów. Przykładem są sieci drogerii, jak np. Rossmann. Nie poprzestają na udostępnianiu produktów typowo drogeryjnych, jak kosmetyki czy artykuły higieniczne, ale rozszerzają swoją ofertę o inne segmenty. W drogeriach można kupić napoje, słodycze, herbaty, artykuły gospodarstwa domowego, a nawet książkę czy wino. Drogerie oferują także usługi, np. kosmetyczne czy fryzjerskie. Skupienie coraz bogatszej oferty sprzedażowo-usługowej w jednym miejscu to dla konsumenta wymierna oszczędność czasu, zaś liczne promocje i programy lojalnościowe kształtują zaangażowanie i przywiązanie konsumenta.

Marki atakują

Poszerzanie oferty o kolejne segmenty to tylko jeden z wielu sposobów pozyskania nowego konsumenta. Marketerzy poszukują dziś nowych sposobów dotarcia do grupy docelowej. Dlatego też marki otwierają nowe kanały sprzedaży, np. przenosząc ją częściowo do Internetu.

Dlatego marki łączą swoje siły w działania crosspromocyjne, co pozwala zwiększyć zasięg dotarcia do grupy docelowej w efektywny sposób, odchodząc od tradycyjnej formy reklamy. Takie połączenie w działaniach promocyjnych komplementarnych produktów i usług pozwala osiągnąć synergię, z korzyścią dla wszystkich: obu marek oraz oczywiście konsumenta.

Daj wszystko na tacy

Pójście o krok dalej umożliwiają markom różnego rodzaju imprezy wystawiennicze. Te skierowane do konsumenta zwykle są zorientowane na konkretną branżę – np. targi mieszkaniowe, turystyczne, kosmetyczne – albo na konsumenta o określonym profilu.

Taką imprezą jest Be Pretty Fair – targi branż kobiecych, oferujące możliwość zapoznania się z szeroką ofertą wystawców z różnych branż, skierowaną właśnie do kobiet. Pod jednym dachem swoje produkty i usługi zaprezentują firmy z branży kosmetycznej, sportowej, odzieżowej, wystroju wnętrz i wiele innych.

– Profil imprezy zapewnia markom dotarcie do specyficznego odbiorcy: kobiet aktywnych. Pań w różnym wieku, o różnym statusie majątkowym, ale bez wyjątku zainteresowanych ofertą różnych branż dedykowaną właśnie im. Z kolei dla kobiet, które odwiedzą wydarzenie, będzie to okazja do zapoznania się z nowinkami czy skorzystania z ofert specjalnych, dostępnych tylko podczas targów – mówi Anita Kijanka, Dyrektor Zarządzająca w firmie Com Creation, organizatorka targów, które odbędą się 25 października w Warszawie, a w kolejnych miesiącach także w Trójmieście, Krakowie i Wrocławiu.

Przywrzeć do konsumenta

Rynek wciąż będzie ewoluował i uelastyczniał, dopasowując się do klienta. Będzie coraz bliżej konsumenta, wręcz do niego przywierając. Łączenie branż, produktów i usług w przystępne dla klienta pakiety ofertowe to trend wynikający właśnie z potrzeb konsumenckich. Trend pozytywnie wpływający na możliwości, wiedzę, oszczędność czasu i środków odbiorcy końcowego. Dlatego w świecie marek, które wychodzą poza utarte schematy standardowej reklamy, bardzo miło jest dziś być konsumentem.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu