CIMA wprowadza Certificate in Shared Services – globalny certyfikat dedykowany pracownikom sektora usług dla biznesu

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku, Chartered Institute of Management Accountants (CIMA), największa organizacja zrzeszająca specjalistów z dziedziny rachunkowości zarządczej, zaprezentowała dziś w Berlinie nowy certyfikat z zakresu usług wspólnych.

Kurs prowadzący do zdobycia tego certyfikatu rozwija umiejętności oraz wiedzę potrzebne specjalistom pracującym w sektorze nowoczesnych usług biznesowych. Dzięki nowemu certyfikatowi pracodawcy mogą przyciągać, rozwijać i utrzymywać w firmie najzdolniejszych pracowników. Uczestnicy szkolenia zyskują wiedzę dotyczącą najlepszych praktyk, w tym informacje dotyczące zasad, narzędzi i technik stosowanych w centrach usług wspólnych oraz skutecznego nimi zarządzania i kontroli. Certyfikat Shared Services porządkuje również wiedzę w kluczowych dziedzinach związanych z działaniem centrów usług wspólnych (finanse, IT, zasoby ludzkie, zamówienia i łańcuch dostaw).

Certyfikat a rynek polski

W całej Europie Środkowo-Wschodniej Polska jest liderem pod względem liczby inwestycji oraz zatrudnienia w sektorze usług outsourcingowych. Certyfikat może zatem okazać się szczególnie przydatny w dalszym rozwoju branży w naszym kraju. – Jeszcze do niedawna w Polsce realizowane były przede wszystkim proste procesy finansowe, lecz obecnie, w związku ze zdobytym doświadczeniem przyciągamy także te coraz bardziej zaawansowane – komentuje Jakub Bejnarowicz, Country Manager CIMA, Polska. – Jako lokalny patriota chciałbym, aby jak najwięcej zaawansowanych procesów przechodziło do Polski, a sektor rósł w siłę – to jest dobre dla polskiej gospodarki, a także dla rozwoju kompetencji pracowników – dodaje.

Jak wyjaśnia Wiktor Doktór, ekspert ds. outsourcingu i BPO: – Nowoczesne usługi dla biznesu, powszechnie znane jako BPO lub SSC, to zdecydowanie jedna z tych gałęzi gospodarki, która w ostatnim dziesięcioleciu nie zwalnia, a wręcz przyspiesza swój rozwój. Polska to przykład kraju, który stał się europejskim liderem na rynku tych usług. Co roku w kilkunastoprocentowym tempie wzrasta liczba centrów operacyjnych, a te które są nad Wisłą od jakiegoś czasu, stale zwiększają swoją działalność. Rozwój sektora niesie też za sobą szereg zmian – koniecznych, a związanych z obsługą coraz bardziej zaawansowanych procesów. Aby sprostać wymaganiom klientów, centra operacyjne muszą zwiększać kompetencje swoich pracowników. Doskonałą odpowiedź na podwyższanie wspomnianych kompetencji znalazł Instytut CIMA. Oferowany przez Instytut certyfikat zwiększa wiedzę kadr, ma pozytywny wpływ na rozwój osobisty pracowników, a menedżerom pozwala na budowanie zespołów gotowych na realizację coraz bardziej zaawansowanych procesów. Jestem przekonany, że pracownicy centrów BPO/SSC będą w szybkim tempie doceniać zakres kursu oferowanego przez CIMA i pozwoli on im na szybki rozwój kariery zawodowej.

Odpowiedź na potrzeby pracodawców

– Decyzja o podjęciu prac nad stworzeniem nowego certyfikatu zapadła ponad dwa lata temu w odpowiedzi na zgłaszane przez pracodawców oczekiwania co do kwalifikacji pracowników sektora usług wspólnych – precyzuje Jakub Bejnarowicz. Podczas opracowywania programu kursu Instytut CIMA współpracował z takimi firmami jak: Genpact, NHS (Narodowa Służba Zdrowia Wielkiej Brytanii), PepsiCo, Ford, Network Rail czy Shell. – Poza praktykami biznesu konsultowaliśmy się także z profesorami uczelni wyższych, którzy zajmują się procesami outsourcingowymi. Współtworzyli oni program i pomogli wypracować właściwy proces nauczania oraz sprawdzania kompetencji – dodaje Bejnarowicz.

Szkolenie obejmuje naukę poprzez poznawanie tekstów specjalistycznych oraz moduły e-learningowe. Takie rozwiązanie daje pracownikom i pracodawcom maksymalną elastyczność, a przy tym jest dostępne przez 365 dni w roku. Pełny kurs trwa do 100 godzin, a egzamin można zdawać na żądanie w pięciu tysiącach centrów komputerowych Pearson VUE na świecie, w tym w 39 zlokalizowanych w całej Polsce.

Jedną z firm, która uczestniczyła w tworzeniu nowego certyfikatu jest koncern petrochemiczny Royal Dutch Shell, zatrudniający około 93 tysiące pracowników. Zakończenie prac nad certyfikatem Shared Services skomentował George Connell, VP Strategy Finance Operations: – Jestem niezmiernie zadowolony z tego, że CIMA wprowadziła certyfikat przeznaczony specjalnie dla sektora nowoczesnych usług biznesowych – stanowi to potwierdzenie rosnącego znaczenia tego sektora. Certyfikat będzie szczególnie przydatny dla naszych pracowników, a przy tym pomoże nam przyciągnąć do firmy kolejne pokolenie specjalistów. Pomoże także pracownikom w praktycznym stosowaniu wiedzy i doświadczenia dzięki dobrze uporządkowanej treści kursu.

Pracodawcy mogą rejestrować swoich pracowników na kursy już od połowy listopada 2014 r. Pierwsze egzaminy odbędą się w styczniu 2015 r.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu