Startuje pierwsza w Polsce kampania wizerunkowa całego sektora

1 października ruszył projekt „Get Real” – pierwsza branżowa kampania wizerunkowa w Polsce oraz jedna z nielicznych tego typu na świecie. To wspólna inicjatywa ABSL oraz czołowych pracodawców z sektora nowoczesnych usług biznesowych, zatrudniającego obecnie w Polsce 130 000 pracowników. Zamiast ze sobą rywalizować, pracodawcy chcą ukazać kandydatom realne możliwości rozwoju kariery w centrach biznesowych ulokowanych nad Wisłą, stających się jednym z kluczowych motorów rozwoju polskiej gospodarki.

Dynamiczny wzrost sektora nowoczesnych usług biznesowych stał się w ostatnich latach przykładem udanego kształtowania pozytywnego klimatu inwestycyjnego, który przyciąga do Polski prestiżowych inwestorów. Zdaniem Everest Group Polska to dziś najlepsza lokalizacja do inwestycji zagranicznych w Europie, a według fDi Research zajmuje pod tym względem 3. miejsce na świecie. Zgodnie z najnowszym raportem ABSL (Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych), w centrach biznesowych z kapitałem zagranicznym pracuje obecnie w Polsce 130 000 osób.

Pracodawcy podkreślają jednak, że sukces sektora nowoczesnych usług biznesowych nie zawsze przekłada się na jego pozytywny i wyraźny wizerunek w oczach opinii publicznej. To właśnie z tego względu powołana została inicjatywa „Get Real” – pierwsza branżowa kampania wizerunkowa realizowana w Polsce oraz jedna z nielicznych tego typu inicjatyw na świecie. Nawiązując do hasła kampanii, jej organizatorzy chcą ukazać realny obraz sektora usług biznesowych i prawdziwe szanse rozwoju kariery, jakie on daje.

Centra ulokowane w Polsce odpowiadają m.in. za zaawansowane projekty finansowe, kadrowe czy logistyczne dużych zagranicznych spółek. W 92 proc. centrów w ostatnich latach wzrósł stopień zaawansowania prowadzonych procesów. Dzięki „Get Real” chcemy pokazać, jak wielkie możliwości rozwoju kariery stwarzają nowoczesne usługi i operacje biznesowe – mówi Piotr Dziwok, Wiceprezes ABSL.

Razem po sukces

Unikalność „Get Real” wynika z faktu, że nie stanowi inicjatywy wyłącznie jednej organizacji czy pracodawcy, ale czołowych podmiotów sektora nowoczesnych usług biznesowych. W ogólnopolski projekt, koordynowany przez ABSL, zaangażowały się znane marki: Accenture, Capgemini, HP, Infosys, Luxoft i Shell. Oprócz nich, w skali regionalnej, „Get Real” wspierają Ericpol, Euroclear, Fujitsu, IBM, Lundbeck, Nordea oraz UBS – należący do czołowych pracodawców z sektora.

Dzięki sukcesywnym działaniom realizowanym od pięciu lat przez ABSL, stanowimy jeden z najbardziej zintegrowanych i świadomych swoich potrzeb sektorów w Polsce. To właśnie dlatego ruszamy z pierwszym w Polsce projektem promocji sektora, który będzie stanowił wsparcie nie tylko dla jednego pracodawcy czy uczestników „Get Real”, ale dla wizerunku całej branży. Naszym wspólnym priorytetem jest budowa powszechnej świadomości, dotyczącej możliwości rozwoju zawodowego w nowoczesnych usługach biznesowych przez zdolnych Polaków na różnych etapach kariery  – przekonuje Piotr Dziwok.

To właśnie dlatego projekt został zaplanowany z myślą o trzech grupach docelowych: studentach i absolwentach, specjalistach z 3-5 latami doświadczenia zawodowego oraz ekspertach z wieloletnią ekspertyzą biznesową. Dla każdej z nich powstały dedykowane materiały, podkreślające zalety pracy w sektorze nowoczesnych usług biznesowych odpowiadające aspiracjom jej członków. Opowiadają one przystępnym językiem, czym jest ten sektor, w jakich specjalizacjach można się w nim rozwijać, a także jak dołączyć do grona jego pracowników. Materiały utrzymane są w języku angielskim – 100% centrów działających w Polsce prowadzi procesy związane z jego wykorzystaniem, a łącznie we wszystkich jednostkach stosowanych jest 40 różnych języków.

Pierwsza taka kampania

Kampania „Get Real”, docelowo zakładająca działania ogólnopolskie oraz w 7 ośrodkach regionalnych, została podzielona na dwa etapy. Pierwsza faza, zaplanowana na październik 2014 r., obejmuje m.in. uruchomienie strony Getreal.pl, promocję na portalach internetowych oraz w mediach społecznościowych. 1 października ruszyła także pilotażowa regionalna kampania outdoorowa w Krakowie. Materiały promujące kampanię pojawią się na ponad 50 citylightach i billboardach w stolicy Małopolski, 80 środkach komunikacji miejskiej, a także na 8 uczelniach wyższych, m.in. Uniwersytecie Jagiellońskim i Politechnice Krakowskiej. ABSL będzie się także promować na największych targach pracy i praktyk w Polsce – Absolvent Talent Days (Kraków Arena, 28 października 2014).

Drugi etap „Get Real”, zaplanowany na marzec 2015 r., obejmuje uzupełnienie poprzednich działań o promocję outdoorową w 6 ośrodkach o znaczącej roli dla sektora nowoczesnych usług biznesowych: Trójmieście, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach i Warszawie. Choć organizatorzy nie chcą jeszcze zdradzać szczegółów drugiej fazy projektu, już odnotowują sygnały od potencjalnych partnerów, zainteresowanych współpracą regionalną we wszystkich 6 miastach.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu