Galeria handlowa Agora Bytom zakończyła nietypową akcję marketingową, skierowaną do mieszkańców Górnego Śląska. Drużyna A, czwórka kolorowych pomocników, przez miesiąc prowadziła działania na ulicach Bytomia i Katowic. Kampania realizowana w przestrzeni miasta została wsparta działaniami w Internecie i prasie lokalnej.
Śląska galeria handlowa Agora Bytom zaskoczyła pomysłem na oryginalną i efektywną promocję. By dotrzeć, do jak największej liczby odbiorców wykreowała Drużynę A – czwórkę pomocnych postaci. Przez cały lipiec Awangardowa Andżelika, Ambitny Amadeusz, Aktywna Alicja i Atrakcyjny Antonio pojawiali się w różnych miejscach Bytomia oraz w Katowicach, by umilać codzienność jego mieszkańców. Celem było wzmocnienie wizerunku galerii, jako związanej z regionem i lokalną społecznością.
– Od początku zależało nam na tym, by zasięg akcji był jak największy. Drużyna A dotarła do szerokiego grona mieszkańców Górnego Śląska, którzy na co dzień są klientami naszej galerii – mówi Hanna Petters, marketing manager Agory Bytom, która jest pomysłodawcą akcji.
Sukces w sieci
Nim rozpoczęto działania w przestrzeni miasta, Drużyna A zadebiutowała w Internecie. Z początkiem lipca na kanale YouTube śląskiej galerii ukazał się trailer zapowiadający początek akcji. Obejrzało go ponad 3 tysiące widzów. Łącznie do końca miesiąca opublikowano 11 filmików, a łączna liczba ich wyświetleń wyniosła ponad 15 tysięcy.
Równolegle komunikowano Drużynę A w mediach społecznościowych, na profilu Facebook Agory Bytom. Każde video było promowane osobną kampanią i postami sponsorowanymi. Wspierająco zamieszczano zdjęcia z eventów, ale aktywność fanów wzmacniano także wykorzystaniem konkursów. Między innymi aplikacji, dzięki której internauci mogli sprawdzić, która postać Drużyny A najbardziej odpowiada ich osobowości. Całkowity zasięg kampanii w social media objął ponad 330 tysięcy osób. Liczba wyświetleń reklam sięgnęła aż 1,5 mln.
– Media społecznościowe okazały się idealnym kanałem komunikacji, który w przypadku Drużyny A musiał pozwalać na dynamiczną interakcję z odbiorcami oraz bieżące informowanie o poszczególnych etapach kampanii – mówi Hanna Petters.
Dobrze zaplanowane działania zaowocowały dużą aktywnością fanów. Wygenerowały dużą liczbę komentarzy pod postami związanymi z akcją i wyraźnie wzmocniły ruch na profilu galerii.
Skuteczne relacje
Drużyna A promowana była również w mediach lokalnych – prasie, portalach internetowych, radiu i telewizji. Wykorzystano m.in. formę wywiadów, reportaży, czy skrótów z poszczególnych działań bytomskich pomocników. Konsekwentne działania media relations zwróciły uwagę dziennikarzy na kampanię Agory Bytom i sprawiły, że jej zasięg wyszedł poza granice Bytomia. W efekcie zainteresowanie nią utrzymało się przez cały lipiec.
Nawet po zakończeniu aktywności Drużyny A, nie zrezygnowano z działań wspierających jej promocję. Realizowano je poprzez publikację filmu podsumowującego, który zakończył komunikację Drużyny A na kanale YouTube Agory Bytom. Dodatkowo galeria handlowa zorganizowała wystawę fotografii, przedstawiających kolorowych pomocników oraz przebieg akcji, które realizowali w trakcie miesiąca.
– Możemy przyznać, że kampania zakończyła się pełnym sukcesem. Dowodem tego są efekty w social media, entuzjastyczne opinie bytomian oraz wysokojakościowe publikacje w mediach – podsumowuje Hanna Petters.
Wspólne przedsięwzięcie Agory Bytom, wrocławskiej agencji PR Expert i agencji eventowej Eventariat pokazało, że działania ambientowe mają spory potencjał na rodzimym gruncie, a sama Drużyna A, dzięki oryginalnej formie i efektownej realizacji, wprowadziła nową jakość w promocji polskich galerii handlowych.