LUSH Fresh Handmade Cosmetics oszczędza dzięki Qlik milion funtów

Qlik, lider systemów data discovery, ogłosił że LUSH Fresh Handmade Cosmetics wdrożyła platformę QlikView, aby zwiększyć zyski ze sprzedaży kosmetyków i zapewnić oszczędności ponad 1 mln funtów, dzięki lepszemu zarządzaniu zasobami.

LUSH, brytyjska firma kosmetyczna, posiadająca ponad 900 sklepów w 51 krajach, jest producentem i detalistą, który szczyci się zapewnianiem najwyższej jakości usług. Ze względu na pracę z wieloma zestawami danych m.in. dotyczących sprzedaży w systemie EPOS, zarządzania zasobami i łańcuchami dostaw, listami płac czy ewidencją czasu pracy kadry zarządzającej – LUSH potrzebował platformy, która mogłaby być wykorzystywana przez pracowników na wszystkich stanowiskach w całym przedsiębiorstwie i zapewniałaby dostęp do istotnych danych dotyczących sprzedaży, zasobów czyi informacji kadrowych. Przy współpracy z firma doradczą w zakresie CRM oraz dostawcą systemów BI QGate, firma LUSH podjeła decyzję o wdrożeniu QlikView.

„Wybraliśmy QlikView kierując się przede wszystkim jego łatwością w obsłudze, gdyż wsród naszych pracowników są osoby na różnym poziomie doświadczenia w zakresie nowych technologii.” – wyjaśnia Scott Silverthom z LUSH. „Ponieważ QlikView jest używany w wielu działach firmy, możemy mieć nieustanny wgląd w nasze przedsiębiorstwo. Niektórzy z kierowników sklepów opowiadają nam, że ten rok był dla nich najbardziej dochodowy ze wszystkich, ponieważ QlikView połączył dane potrzebne do zarządzania ich sprzedażą, zasobami i kadrą. Poprzez skupienie tych danych w jednym miejscu, QlikView pozwala kierownikom podejmować właściwe decyzje”.

Platforma QlikView Business Discovery została wdrożona w całej organizacji. Zespół ds. klientów indywidualnych używa QlikView do analizy danych dotyczących sprzedaży w każdym sklepie, do czuwania nad głównymi księgami finansowymi, wydatkami bieżącymi i nad każdym innym aspektem prowadzenia finansów w przedsiębiorstwie. Rozwiązanie jest używane również we wszystkich sklepach, dzięki czemu kierownicy i pracownicy mają dostęp do aktualizowanych co godzinę raportów QlikView, czyli do niezbędnych informacji dotyczących sprzedaży i poziomu zasobów. W związku z tym mogą podejmować właściwe decyzje przy dokonywaniu zakupów. Z 70% kadry, mającej codzienny dostęp do danych oraz z kierownikami monitorującymi wydajność w czasie rzeczywistym, LUSH może promować zdrowego ducha współzawodnictwa w swojej sieci.

QlikView jest również używany w dziale produkcyjnym przedsiębiorstwa. Celem jest zarządzanie zasobami, ułatwiając zespołowi procesowanie zamówień na lini sklepy – fabryka oraz kontrolowanie poziomu zasobów w całym kraju. QlikView pomógł LUSH osiągnać pełny obraz ich sprzedaży i zasobów, co doprowadziło do poprawy prognoz i zaopatrzenia w kluczowe składniki od dostawców. Oznacza to, że LUSH ma możliwość kontrolowania i usprawniania całego łańcucha dostaw, co przekłada się na mniejsze straty związane z utratą ważności kosmetyków.

LUSH używa QlikView także w księgowości – zestawia dane z list płac i systemu wypłat w jeden raport, w którym można analizować nieobecności, koszty kadrowe i źródła przychodów. Dzięki połączeniu QlikView z wewnętrznym systemem zarządzania zasobami, firma zaoszczędziła ponad 1 milion funtów w przeciągu dwóch lat od czasu wdrożenia.

„Nasi pracownicy są z natury bardzo dociekliwi – dzięki łatwiejszemu dostępowi do danych zachęcamy ich do poszukiwania możliwości poprawy wydajności,” kontynuuje Silverthom. „Osobiście mogę powiedzieć, że żyję w QlikView. Tak naturalna i intuicyjna funkcja raportowania pozwala na łatwe dzielenie się umiejętnością jej obsługi z kolegami, co skutkuje szybką implementacją rozwiązania w innych działach. Naszym następnym krokiem będzie dostęp przez tablety i urządzenia mobilne, dzięki czemu będziemy zawsze obserwować wyniki LUSH jak na dłoni”.

„Patrząc jak QlikView jest wykorzystywany przez wszystkich pracowników LUSH i do jakich wielkich oszczędności prowadzi, widać jak intuicyjne i łatwe w obsłudze jest nasze rozwiązanie” – komentuje dyrektor generalny Qlik, Sean Farrington. „LUSH może stanowić wzór konkurencyjności. To bardzo fajne uczycie móc zaangażować się w dostarczanie pracownikom odpowiednich danych pomocnych w osiąganiu jeszcze lepszych rezultatów”.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu