Boomer Women w natarciu!

Walka o klienta płci żeńskiej pomimo tego, iż jest zaciekła, rozgrywa się zazwyczaj na ograniczonym polu. Marketingowcy przez dziesięciolecia wierzyli, iż skutecznym działaniem jest kierowanie komunikatów do kobiet 20+. Okazuje się jednak, iż największym potencjałem nabywczym charakteryzuje się segment nazwany potocznie „Boomer Woman”.

Boomer Women, czyli kobiety z pokolenia wyżu demograficznego w przedziale wiekowym 40-50 lat, osiągają oszałamiające sukcesy w dziedzinach gospodarki, polityki i mediów. Niejednokrotnie zaliczane są one do najbardziej wpływowych ludzi na świecie. Ponadto, w obecnej chwili to właśnie kobiety posiadają więcej niż trzy czwarte majątku finansowego USA. Z zasobnym portfelem, koncentrują się one na zdrowiu i dobrym samopoczuciu, chcą żyć pełnią życia. Jak do nich dotrzeć?

Boomers chcą aby marki odzwierciedlały ich sposób życia. W zamian za to, z chęcią wynagrodzą te, które robią to w prawidłowy sposób. Klientka, która zaufała firmie w 1980 roku, doceni fakty gdy marka nie zmieni swojego podejścia do klienta, dostosowując się jednocześnie swój asortyment do jej potrzeb. Wiek to tylko liczba, liczy się duch marki, który powinien zostać ponadczasowy.

Do przykładów doskonałej korelacji z kobietami w każdym wieku można bez wątpienia zaliczyć trwającą ponad dziesięć lat kampanię reklamową Dove –  „Prawdziwe piękno”. Znakiem rozpoznawczym projektu jest zaangażowanie „prawdziwych kobiet” bez względu na ich wiek, kolor skóry i figurę. Okazuje się bowiem, że kobiety nie pragną za wszelką cenę wyglądać młodziej, ale czuć zacząć czuć się dobrze we własnej skórze.

Ponadto, w dobie popularyzacji zakupów on-line, to właśnie kobiety okazują się najbardziej dochodowym segmentem w tej branży. Według raportu Vibrant Nations „boomers woman” kupują więcej kosmetyków w sieci, niż poprzez jakikolwiek inny kanał dystrybucji. Warto wiedzieć, że zaraz przed dokonaniem zakupu, kobiety szukają informacji dotyczących interesujących je produktów nie tylko na oficjalnej stronie internetowej marki. Pozytywne opinie w sieci znaczą dla kobiet więcej niż tradycyjna reklama.

Czego zatem możemy się nauczyć od marek które przekładają mądrość nad wiek? – pyta Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET – Kobiety wymagają przede wszystkim zrozumienia. Warto w tym celu opowiedzieć im historię, czyli stworzyć środowisko marki wykraczające poza stronę www, w skład którego będą wchodzić pozytywne wypowiedzi w Internecie, opinie innych klientek lub kanał video. Wszystko to pomoże zbudować zaufanie, bez którego w tym przypadku ani rusz dodaje.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu