Wsparcie w budowaniu pozycji lidera e-commerce – podsumowanie współpracy Codemedia i Tchibo

Blisko pięcioletnia współpraca Codemedia oraz lidera e-commerce Tchibo.pl dobiegła końca. Długoletnia obsługa bazowała na prowadzeniu kompleksowych działań sprzedażowych. Dzięki odpowiedniej strategii e-sklep Tchibo, w którym dostępny jest szeroki asortyment produktów ze zmieniających się, co tydzień, kolekcji, na przestrzeni ostatnich lat znalazł się wśród trójki liderów, a w drugiej połowie 2013 roku zajął drugie miejsce w sektorze.

 Współpraca marki Tchibo z Codemedia rozpoczęła się w 2010 r. po wygranym przetargu na działania sprzedażowe online. Głównym celem postawionym przez klienta było podniesienie sprzedaży i intensywne zwiększanie udziałów rynkowych oraz organizacja i kontrola programów sprzedażowych z kluczowymi wydawcami, portalami oraz partnerami afiliacyjnymi. W trakcie współpracy następowała stała optymalizacja strategii i modeli rozliczeń, dostosowana do aktualnej skali biznesu i bieżących celów sprzedażowych.  Początki działań opierały się na kompleksowej obsłudze kampanii rozliczanych stricte
w modelu CPO, – czyli kosztu za pozyskane zamówienie online w sklepie internetowym Tchibo.Komunikację skoncentrowano na działaniach kontekstowych w zależności
od tematyki kolekcji. Kolejne lata to oczekiwany wzrost sprzedaży, który udało się osiągnąć poprzez wykorzystanie wszystkich dostępnych modeli zakupu i wsparcie działaniami zasięgowymi. Niezmienna pozostała optymalizacja dostępnych narzędzi i kanałów według efektywnego kosztu pozyskania sprzedaży. Codemedia poprzez ścisłą współpracę z agencją LemonSky, odpowiedzialną za produkcję kreacji online, opracowało linie kreatywne, które najefektywniej realizowały cele. Takie podejście dało rezultaty
w postaci stałego obniżania kosztu CPO. „Wielkość wydatków była optymalizowana według perspektyw sprzedażowych – wyjaśnia Łucja Gdala Dyrektor Zarządzający
i Członek Zarządu Codemedia. Braliśmy pod uwagę potencjał oferty, działania konkurencji, clutter reklamowy, a nawet warunki pogodowe. Analiza całego procesu zakupowego i sales attribution pozwoliła na racjonalną dystrybucję budżetu Klienta.”

 

Jak podsumowuje Jacek Jaworski, Dyrektor E-commerce w Tchibo Warszawa – „Bardzo pozytywnie oceniamy cały okres współpracy z Codemedia – między innymi dzięki zaangażowaniu i ekspertyzie zespołu CM udało nam się rozwinąć biznes internetowy Tchibo do poziomu jednego z największych graczy na rynku sklepów internetowych w Polsce. W ciągu tych kilku lat współpracy udowodnili, że są wiarygodnym i skutecznym partnerem biznesowym.”

Blisko pięcioletnie partnerstwo zakończyło się chęcią zgłębienia i wykorzystania nowych narzędzi dostępnych na rynku.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu