mBank finansuje zakupy na Allegro

przez | 26/06/2014

mBank rozpoczyna współpracę z firmą PayU w zakresie finansowania zakupów ratalnych na Allegro. Uatrakcyjnia także internetowe kredyty ratalne dla rynku e-commerce.

Użytkownicy serwisu Allegro już od 2 lat mogą korzystać z zakupów na raty za pośrednictwem PayU. Teraz do tego duetu dołącza mBank, który w ramach współpracy z PayU sfinansuje część udzielanych w tym kanale pożyczek.

-mBank konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję w obszarze kredytów niezabezpieczonych. W 2013 r. udzieliliśmy blisko 3,5 mld kredytów dla osób fizycznych. Niemal 70 proc. tej sprzedaży zrealizowane zostało w pełni przez Internet, co plasuje nas wśród liderów rynku kredytowania online. Doświadczenia te chcemy teraz wykorzystać we współpracy z rynkiem e-commerce – mówi Dariusz Solski, dyrektor Departamentu Produktów Kredytowych mBanku.

Maksymalna możliwa w tym rozwiązaniu wartość zakupów na raty wynosi 20 tys. złotych. Pożyczka udzielana jest całkowicie online i nie wymaga dostarczenia żadnych papierowych dokumentów czy podpisywania tradycyjnej umowy (jej warunki akceptowane są poprzez pobranie pliku PDF i kliknięcie „akceptuj”). Aby skorzystać z rat na Allegro, klient wybiera „raty PayU” jako formę płatności za zakupy i wypełnia krótki wniosek kredytowy. Ten trafia do banku, gdzie w maksymalnie kilkanaście minut wydawana jest decyzja. Jeśli odpowiedź jest pozytywna, transakcja na Allegro jest finalizowana.

 

Nowa odsłona e-rat

Współpraca z Allegro to nie koniec zmian wprowadzanych przez mBank w obszarze e-commerce. Na początku maja bank uruchomił nowy rodzaj pożyczki, umożliwiającej dokonywanie zakupów w sklepach internetowych – mRaty. Zaletą produktu jest prosty sposób wnioskowania i bardzo krótki czas oczekiwania na finansowanie – maksymalnie 15 minut. Dotychczasowe doświadczenia wskazują, że mRaty uruchamiane są nawet w 5 minut. Z tej błyskawicznej pożyczki równie szybko mogą skorzystać zarówno klienci, jak i osoby nie posiadające rachunku w mBanku.

– Po niespełna miesiącu od wdrożenia mRaty dostępne są w ponad 1500 sklepach, w tym punktach na platformie IAI. Niebawem do grona tego dołączy ponad 3,5 tys. e-sklepów działających na platformie Shoper.pl oraz sprzedawcy współpracujący z integratorem płatności DotPay – mówi Dariusz Solski.

W przypadku DotPay, mRaty stanowić będą dodatkową podkategorię płatności. Po dodaniu produktu do koszyka i wyborze formy płatności „mBank mRaty”, nastąpi automatyczne przeniesienie go do wniosku o pożyczkę.

 

Rozwój rozwiązań mBanku dedykowanych e-commerce wynika z dużego potencjału tego rynku. Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie, w tempie wzrostu w przedziale 20-25 proc. rocznie. A jednocześnie jest jednym z młodszych na naszym kontynencie i istnieje na nim jeszcze duża przestrzeń do dalszego wzrostu. Dla przykładu wartość niemieckiego rynku e-commerce wynosi około 50 mld euro, co stanowi 65,7 proc. całkowitych obrotów e-handlu w regionie Europy Środkowej i jest ponad 12 razy większa niż polskiego rynku (dane za Ecommerce Europe).

Więcej na temat mRat znaleźć można na stronie internetowej banku pod adresem http://www.mbank.pl/indywidualny/kredyty/mraty/