Monetia będzie zwiększać udziały rynkowe

Tagi:

Monetia w ciągu 2-3 lat chce podwoić swoje udziały w rynku. Zgodnie z zapowiedziami zarządu spółki będzie to możliwe dzięki dalszemu rozwojowi sieci agencyjnej oraz wprowadzeniu do oferty nowych usług.

 

Główne kierunki rozwoju przedstawione dziś przez zarząd największej w Polsce sieci agencji płatniczych obejmują zarówno poszerzanie dotychczasowej działalności, jak również jej dywersyfikację o nowe usługi. Obecnie Monetia realizuje 15 mln transakcji rocznie o łącznej wartości 2,6 mld zł. Spółka skutecznie konkuruje z Pocztą Polską ceną usług, standardem, jakością i komfortem obsługi. Ze 150 wystawcami faktur masowych ma zawarte umowy, na podstawie których osoby płacące rachunki zyskują niższe prowizje lub są z nich całkowicie zwolnione.  Obsługuje w swoich 550 oddziałach ponad pół miliona klientów, opłacających w gotówce rachunki za gaz, prąd czy telewizję. Zgodnie z założeniami w ciągu najbliższych 2-3 lat spółka chce powiększać swoją sieć w 10-proc. tempie każdego roku. Już w tym roku ma rozrosnąć się do 600 agencji w całej Polsce. Rozwój terytorialny będzie skupiony na zachodzie Polski, gdzie w tej chwili istnieje najmniej oddziałów Monetii. Rozwój podstawowego biznesu ma pozwolić spółce zwiększyć jej udział w rynku płatności gotówkowych z obecnych 10 do 20 proc. w ciągu najbliższych kilku lat. Zarząd spółki nadal widzi w swoim segmencie spory potencjał.

–  Wartość płaconych w Polsce rachunków za różnego rodzaju usługi przekracza  57 mld zł, z czego około połowa jest regulowana gotówkowo. Badania pokazują, że jest duża grupa Polaków, którzy bardzo niechętnie przechodzą na inne formy płatności. My oferujemy im wygodne i bezpieczne dokonanie transakcji w sposób dla nich optymalny, jednocześnie proponując preferencyjne stawki opłat – wyjaśnia Wojciech Jóźwiak, prezes Monetii.

Jednocześnie zarząd Monetii ma zamiar wprowadzać nowe perspektywiczne usługi do oferty. Jedną z nich jest outsourcing kasowy skierowany głównie do urzędów i spółdzielni mieszkaniowych oraz obsługujących je banków. Spółka podpisała już pierwsze kontrakty na outsourcing kasowy z DnB i Getin Bankiem. – Widzimy na rynku spory popyt na tego typu usługę ze strony jednostek samorządu terytorialnego i dużych przedsiębiorstw, które z różnych względów nie chcą prowadzić kas samodzielnie – mówi Wojciech Jóźwiak.

 

Kolejną z nowości nie tylko w ofercie Monetii, ale w ogóle na polskim rynku, jest tzw. usługa fulfillmentu – czyli procesowanie umów i innych dokumentów.  Usługi zakupione zdalnie – przez Internet, czy telefon, często wymagają dla swojej ważności weryfikacji danych i podpisu klienta.  – Monetia będzie umożliwiać w swoich placówkach zweryfikowanie danych klienta i uzyskanie niezbędnych podpisów. Klient wybiera dogodną dla siebie porę i miejsce. Rozmawiamy już z kilkoma zainteresowanymi firmami. Kierujemy tę usługę m.in. do instytucji finansowych o ograniczonej liczbie oddziałów czy telekomów oferujących swoje usługi zdalnie  – tłumaczy Wojciech Jóźwiak.

W ostatnich  latach Monetia wypracowywała rocznie ok. 10 mln zł przychodów, generując przy tym zysk netto na poziomie 1,6-2,1 mln zł. Dywersyfikacja oferty i większa sieć ma zapewnić spółce zrównoważony rozwój. – Jestem przekonany, że wprowadzenie planowanych przez nas zmian pozytywnie wpłynie na naszą rentowność. Zadowoleni powinni być także nasi agenci, którzy zyskają możliwość zwiększenia przychodów, bez ponoszenia dodatkowych nakładów inwestycyjnych – podsumowuje Wojciech Jóźwiak.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu