Deloitte najskuteczniej wykorzystuje social media do komunikacji z kandydatami na przyszłych pracowników

przez | 07/04/2014

Firma doradcza Deloitte zajęła pierwsze miejsce w badaniu Online Talent Communication Poland 2014 w kategorii aktywność rekrutacyjna polskich pracodawców w mediach społecznościowych (social media).

W ogólnym rankingu organizacji, które najlepiej komunikują się z potencjalnymi pracownikami za pośrednictwem Internetu, firmie Deloitte przypadła druga pozycja. Zdaniem ekspertów Deloitte, w świecie, w którym dostęp do Internetu staje się coraz powszechniejszy korzystanie z jak największej liczby kanałów w procesie rekrutacji jest niezbędne, jeśli chce się znaleźć najbardziej wartościowych i utalentowanych pracowników.

 

Firma badawcza Potentialpark przeprowadziła w Polsce badanie Online Talent Communication (OTaC), w którym sprawdzono jakość kanałów komunikacji pracodawców z potencjalnymi pracownikami. Oceniano strony internetowe firm poświęcone rekrutacji i rozwoju kariery (Career Website), aktywności w mediach społecznościowych (Social Media Talent Interaction), strony internetowe dostosowane do urządzeń mobilnych i dedykowane aplikacje mobilne poświęcone karierze (Mobile Talent Interaction). Coroczne badanie przeprowadzane jest w Europie, Ameryce Północnej oraz Azji. W Polsce odbyło się ono po raz pierwszy.

 

Firma Deloitte Polska, która jest obecna m.in. na Facebooku, Twitterze oraz LinkedIn, otrzymała pierwsze miejsce w kategorii OTaC Social Media Talent Interaction. „Ta nagroda jest efektem kilkuletnich doświadczeń i starań zespołu Human Resources oraz Marketingu & PR, które dbają o naszą stałą aktywność w mediach społecznościowych. Cieszymy się, że nasza praca została dostrzeżona przez profesjonalny zespół badaczy i samych studentów. Uważamy, że media społecznościowe oraz blogi są niezbędnym kanałem komunikacji z młodymi ludźmi. To ich naturalne środowisko, a my starając się mówić ich językiem, przekazujemy w ten sposób niezbędne informacje oraz budujemy z nimi relacje” – mówi Krzysztof Kwiecień, Dyrektor Działu Human Resources w Polsce i Europie Środkowej w Deloitte.

 

Firma Deloitte zajęła drugie miejsce także w ogólnym rankingu, który ocenia łącznie jakość komunikacji z kandydatami za pośrednictwem wszystkich kanałów internetowych. Potentialpark wziął pod uwagę 80 polskich firm, ostatecznie w rankingu znalazło się 30 z nich.

 

Deloitte na swojej stronie internetowej prowadzi aktywny serwis poświęcony karierze, na którym można znaleźć informacje o firmie, dane kontaktowe oraz oferty pracy i staży, a od niedawna działa także odświeżony blog traktujący o zagadnieniach HR, z którym związany jest znany rysownik internetowy Maciej „Zuch” Mazurek.

 

„Wiele badań prowadzonych wśród studentów w Polsce, pokazało, że młodzi Polacy informacji o potencjalnych pracodawcach szukają przede wszystkim w Internecie, a coraz częściej za pośrednictwem mediów społecznościowych. Każda nowoczesna firma, która chce przyciągnąć najbardziej wartościowych i utalentowanych pracowników powinna mówić językiem kandydatów i być obecna w ich wirtualnym świecie. W Deloitte uważamy, że dialog z młodymi ludźmi w mediach społecznościowych pomaga nam przede wszystkim zrozumieć ich oczekiwania, motywację, system wartości i zainteresowania.  Ta aktywność z naszej strony zaprocentuje doborem i rozwojem kadry specjalistów najwyższej jakości” – mówi Halina Frańczak, Dyrektor Marketingu w Polsce i Europie Środkowej w Deloitte.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.