Przedszkolaki w sieci – Ciufcia.pl i Atmedia ogłaszają wyniki badania młodych internautów

Przedszkolaki obecne w sieci mają szeroki dostęp do komputerów (79 proc.), rośnie odsetek dzieci korzystających z internetu kilka razy w tygodniu. Coraz powszechniejszy jest dostęp do nowoczesnych technologii, takich jak smart TV, tablet, czy smartfon. Równocześnie rośnie popularność wideo w sieci.

Edukacyjny portal dla rodziców i dzieci Ciufcia.pl i biuro reklamy telewizji i nowych mediów Atmedia opublikowały wyniki badania internautów w wieku przedszkolnym. GfK Polonia przebadała 2 191 rodziców, których dzieci są w wieku od trzech do sześciu lat i są aktywnymi użytkownikami internetu. Badanie przeprowadzono na przełomie stycznia i lutego br.

Z badania wyłania się nowy typ młodego internauty – bardzo aktywnego. Aż 78 proc. dzieci korzysta z internetu kilka razy w tygodniu (wzrost z 67 proc. w 2011 roku). Wśród rodziców ciągle wysoka jest świadomość zagrożeń związanych z internetem i silna chęć kontrolowania treści, jakie przeglądają ich dzieci. Idealna witryna z perspektywy rodzica to nie tylko środowisko bezpiecznych treści, ale też strona łącząca walory edukacyjne z zabawą.

Przedszkolaki mają szeroki dostęp nie tylko do komputerów (79 proc. korzysta z komputera w domu), ale też do nowoczesnych technologii, jak smartfon (42 proc.), tablet (37 proc.), czy smart TV (18 proc.). Duży odsetek badanych dzieci (16 proc.) regularnie korzysta jednocześnie z TV i urządzeń mobilnych.

Rośnie popularność wideo w sieci. Aż 70 proc. przedszkolaków ogląda filmy i seriale w internecie. Jest to wzrost z 56 proc. w porównaniu z poprzednim badaniem z 2011 roku. Popularne są serwisy filmowe ogólnotematyczne (53 proc.), ale też strony stacji TV (26 proc.). Nową popularną kategorią – 14 proc. w porównaniu do 1 proc. w 2011  roku – są serwisy oferujące VOD.

Przedszkolaki w sieci to kontynuacja badania Dzieci w necie przeprowadzonego przez Atmedia w 2011 roku. Atmedia i Ciufcia.pl współpracują w zakresie sprzedaży powierzchni reklamowej i akcji specjalnych.

Ula Młodnicka-Kornaś, manager serwisu Ciufcia.pl powiedziała: “Przeprowadzone badania potwierdzają nasze codzienne obserwacje. Dzieci i rodzice, użytkownicy naszego serwisu, nie tylko są bardzo wymagajacy, ale też żyją w świecie nowoczesnych technologii. Tym bardziej cieszy fakt, że Ciufcia została oceniona przez rodziców bardzo wysoko pod wzgledem zaufania i wartości edukacyjnych treści. 79 proc. badanych rodziców włącza Ciufcię swoim dzieciom by się czegoś nauczyły.”

Joanna Szefler, Head of Interactive Sales Support w Atmediach komentuje badanie: “Zrozumienie zmian zachodzących w podejściu dzieci do mediów elektronicznych jest dla nas kluczowe. Razem z naszym partnerem – serwisem Ciufcia – inwestujemy w badania, żeby proponowane przez nas rozwiązania reklamowe były nie tylko efektywne, ale też bezpieczne z punktu widzenia rodzica.”

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu