Najbardziej skuteczny sposób obsługi klientów e-commerce. Remarketing coraz popularniejszy

Tagi:

200 tys. złotych sprzedaży, prawie 60 procentowy spadek odrzuceń strony, ROI na poziomie 319 procent. Taki efekt uzyskał sklep tchibo.pl po wdrożeniu technologii Quarticon. Z narzędzia korzysta coraz więcej e-sklepów.

Rekomendacje, remarketing i bardzo skuteczne strony produktowe. To główne elementy Quarticon, nowego narzędzia do wspomagania e-commerce. System Quarticon to platforma „all inclusive”, która integruje kanały sprzedażowe. Nie wymaga znajomości skomplikowanych programów graficznych i marketingowych. Podstawowym elementem jest remarketing, czyli przekaz stosowany do osób, które wcześniej nie były zainteresowane kupnem produktu, choć już odwiedzały nasz sklep.

Remarketing to narzędzie, które buduje duże frequency, czyli częstotliwość kontaktu z użytkownikiem. Możliwości segmentacji użytkownika jakie daje remarketing sprawiają, że dotarcie z właściwym komunikatem do danej grupy jest łatwiejsze i bardziej efektywne. Obserwując różne kanały sprzedaży myślę że rola remarketingu jest nieoceniona. Coraz większe inventory, zaawansowane algorytmy oceny potencjału zakupowego użytkownika oraz połączenie z inteligentnymi silnikami rekomendacyjnymi sprawia, że to narzędzie emarketingu jest atrakcyjne dla reklamodawcy. – chwali projekt Arkadiusz Krokowski, Senior e-commerce manager w tchibo.pl.

Tchibo podczas kampanii wykorzystało kampanię Quarticon. To zestaw narzędzi, które wspomagają przede wszystkim sprzedaż.  W sklepie Tchibo udało się znacznie podnieść wszystkie badane wskaźniki, przede wszystkim konwersję i liczbę klientów. Wszystko przez odpowiednie dopasowanie strategii do konkretnego klienta. Udało się zwiększyć sprzedaż o 200 tys. złotych i osiągnąć zwrot z inwestycji na poziomie 319 procent.

Celem naszej platformy jest konwersja użytkowników na kupujących. Co ważniejsze na lojalnych i powracających klientów.
W sprzedaży tradycyjnej wydaje się to być całkiem proste. Mamy konsultanta sprzedaży, który doradzi, namówi, obsłuży i doprowadzi klienta do kasy. W świecie online, gdy odwiedzających witrynę (np. sklep internetowy) mogą być miliony firmy nie są w stanie zapewnić każdemu osobistej obsługi real time. Trzeba zbadać potrzeby, zaproponować optymalne rozwiązanie i dostępne alternatywy. Zatrudnienie setek konsultantów nie jest rozwiązaniem. Tu potrzebna jest mądra technologia
– mówi Juliusz Michałjow z Qurticon.

System analizuje dane związane z ruchem potencjalnych klientów na stronie i przygotowuje dla nich spersonalizowaną ofertę. Ostateczny klient korzysta z własnej, niezależnej ścieżki zakupowej, własnego zestawienia optymalnych produktów czy usług, których szuka. System sam go inspiruje, proponuje, przypomina i doradza.

– Spersonalizowana oferta zwiększa sprzedaż średnio o 15%. Zdarzają się przypadki, gdy nasi klienci odnotowali nawet 50% wzrost sprzedaży. Są to naprawdę niesamowite wyniki, szczególnie gdy wyrażamy je w ekwiwalencie kwotowym – dodaje Michajłow.

W przypadku tchibo.pl w strategii trzeba było skupić się na dynamicznej ofercie. Nowe produkty pojawiają się co tydzień. Poprzednie oferty są dostępne w sprzedaży do wyczerpania zapasów, ale z limitem czasowym 6 tygodni. Jest więc mało czasu na pokazanie jej potencjalnym klientom. Niewątpliwym atutem był bardzo duży ruch na stronie Tchibo.pl, który udało się efektywnie wykorzystać.

Zastosowaliśmy remarketing z dwutygodniowym okresem emisji per użytkownik i był to strzał w dziesiątkę. Szybko zmieniająca się oferta Tchibo mogła natychmiastowo docierać do bieżących jak i potencjalnych klientów nawet jeśli dawno nie odwiedzali sklepu – opowiada Michajłow z Quarticom.

Jednym z tricków zastosowanych w kampanii tchibo.pl była częsta zmiana komunikatów reklamowych stosowanych w dynamicznych kreacjach remarketingowych. Komunikaty zmieniane były co kilka dni. Takie zmiany najczęściej wymagałyby częstego angażowania grafika, bądź Agencji Interaktywnej, co niewątpliwie jest dodatkowym kosztem pieniędzy i czasu.
Niezwykle pomocne okazało się tu wbudowane narzędzie QuarticON – którym jest kreator dynamicznych kreacji.
Kreator ten pozwala na przygotowanie kreacji od zera, jak również wprowadzania bieżących zmian na już istniejących i emitowanych kreacjach. Istotne jest to, że nie trzeba posiadać żadnych umiejętności grafika.

Z badań wynika, że remarketing jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi marketingu internetowego. W latach  2012-2013 wzrost wyniósł aż 75%, ten rok ma zakończyć się wzrostem na poziomie 36%. W Polsce trend ze Stanów się powtarza, możemy dziś śmiało mówić o podobnych liczbach w Polsce, co rok temu w USA.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu