Jak upilnować online wszystkie pliki w firmie?

Tagi:

 Jakie narzędzie wybrać do zarządzania plikami i katalogami online? Pytanie jest istotne, zwłaszcza w kontekście ostatniego zamieszania wokół zmian w polityce odpowiedzialności za pliki w jednym z najpopularniejszych rozwiązań tego typu na świecie – Dropbox.

Dostępność i bezpieczeństwo

Aktualnie nie ma sprawnego biznesu, który nie wykorzystywałby współdzielonych repozytoriów plików dostępnych online. Tego typu rozwiązania często realizowane są poprzez lokalizację danych w chmurze. To obecnie standard funkcjonowania firm. Dlaczego? Nawet liczne grupy współpracowników mogą korzystać z plików niezależnie od miejsca przebywania i używanego urządzenia (laptop, tablet, smarfon, komputer stacjonarny). Mobilny dostęp do danych oznacza dla użytkowników wygodę i szybkość. Dzięki lokalizacji plików w chmurze zwiększa się również bezpieczeństwo informacji. Nie ma potrzeby korzystania z fizycznych nośników danych. Istotny jest również porządek administrowanych zasobów.

 

Oto lista 10 funkcjonalności biznesowych systemów do synchronizacji i współdzielenia plików istotnych, które zostały opracowane na bazie rozwiązania Novell Filr, dostępnego w chmurze Exea Data Center.

 

TOP 10 – najważniejsze aspekty aplikacji do zarządzania danymi w firmie:

1. Dostęp do katalogów domowych – Dzięki dostępności własnych katalogów domowych oraz folderów sieciowych z dowolnego urządzenia i dowolnej lokalizacji, użytkownicy szybko i sprawnie wykonają pracę, korzystając z poznanej struktury plików firmowych.

2. Brak konieczności przenoszenia plików – Dzięki temu, użytkownicy nie muszą tworzyć, kopiować ani modyfikować folderów, aby pliki były udostępnione na urządzeniach mobilnych.

3. Znajomy wygląd – Jednolita struktura obiektów i znajomy interfejs użytkownika pozostają takie same na różnych urządzeniach, z których korzysta pracownik.

4. Swobodny wybór urządzenia – Aplikacja działa niezależnie od urządzenia i systemu operacyjnego.

5. Dynamiczny przepływ informacji – Jednakowa wersja zestawu plików u każdego pracownika minimalizuje pomyłki. Dzięki funkcjonowaniu w chmurze, wszyscy użytkownicy mają dostęp do zawsze aktualnej wersji plików. Dodatkowo rozwiązanie umożliwia komentowanie poszczególnych zasobów, co ułatwia obieg informacji w firmie.

6. Łatwość wdrożenia – Ważna jest szybkość i prostota wdrożenia aplikacji w organizacji, jak również natychmiastowa dostępność klienta na urządzenia mobilne.

7. Wykorzystanie istniejących środków ochrony danych – Pozwala wykorzystać możliwości wdrożonych wcześniej systemów zabezpieczeń i rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych.

8. Brak konieczności inwestycji w infrastrukturę – Wykorzystanie rozwiązania nie wiąże się z żadnymi dodatkowych kosztami.

9. Zarządzanie regułami dostępu – Aplikacja umożliwia precyzyjne zarządzanie uprawnieniami dostępowymi dla poszczególnych użytkowników, co zwiększa bezpieczeństwo danych.

10. Większa kontrola dostępu – Rozwiązanie powinno uzupełniać dotychczasowe systemy kontroli dostępu.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu