Jak stworzyć skuteczny produkt marketingowy?

Jesteś przedsiębiorcą i zastanawiasz się, jak pchnąć Twoją firmę do przodu? Słowo klucz, o którym musisz pamiętać, to marketing. Nie znasz się na tym? A powinieneś.

Rozpoczynający biznes przedsiębiorca wie, że musi zdobyć klientów. Dlatego drukuje plakaty, ulotki i zleca stworzenie firmowej strony internetowej. Obojętne, jakiej – tylko żeby była ładna i zachęcała do kontaktu. Zakłada fanpage, bo to nic nie kosztuje, a potem dziwi się, że efektów nie widać, klientów brak. Nie tak to wszystko powinno wyglądać.

W małej firmie właściciel powinien znać się nie tylko na swojej branży, ale też na księgowości, reklamie i marketingu. I naprawdę – ogarnięcie tego wszystkiego nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Tym bardziej, że pomoc jest na wyciągnięcie ręki.

Po pierwsze nauka – warto być na bieżąco z nowinkami biznesowymi i cały czas uczyć się nowych rzeczy. Warto na przykład skorzystać ze szkoleń, których w sieci nie brakuje. Stricte marketingowy e-learning udostępnia dla swoich użytkowników platforma Lightblue (http://light-blue.eu/), której założeniem jest opieka marketingowa nad przedsiębiorstwami z sektora MŚP.

Posiadanie wiedzy marketingowej powinno być dla biznesmena ważne, ponieważ to on najlepiej zna swoją firmę, w związku z czym proces marketingowy powinien być przez niego świadomie kontrolowany.

Owszem, można zlecić wszystko agencji, jednak żadna agencja nie jest wszechwiedząca i z pewnością nie zna firmy, jej otoczenia, dążeń i celów tak dobrze, jak jej właściciel. To firma powinna zadbać o porządny, szczegółowy brief dostarczony do marketingowców, który pozwoli im na stworzenie skutecznej reklamy, a bez choćby podstawowej wiedzy marketingowej efektywny brief bynajmniej nie powstanie.

Trochę wiedzy, umiejętności i sprawna współpraca z marketingowcami – to wszystko naprawdę może zdziałać bardzo wiele. Wystarczy korzystać z pomocy, jakie oferuje nam Internet, np. ze wspomnianej platformy Lightblue, a cały proces marketingowy okaże się nie tylko łatwy, lecz także rozwijający i generujący zyski.

Lightblue Sp. z o.o. realizuje projekt pn. „Indigo Crush – platforma do obsługi nowoczesnych procesów marketingowych”

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 8. Oś Priorytetowa: Społeczeństwo informacyjne – zwiększanie innowacyjności gospodarki. Działanie 8.1 Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej.

belka

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu