Szyfrowanie rozmów dla każdego – Mega Sonic zwiększa bezpieczeństwo w telefonii komórkowej

Jeszcze w tym miesiącu na rynku pojawi się usługa szyfrowania rozmów i wiadomości SMS. Z oferty będą mogli skorzystać użytkownicy telefonów komórkowych jednego z kluczowych operatorów telekomunikacyjnych. Dostawcą technologii jest Mega Sonic, polska spółka teleinformatyczna.

Z systemów dostarczanych przez Mega Sonic korzystały już jednostki sektora bankowości  i finansów, administracji państwowej. Teraz kryptografia znajdzie się w zasięgu każdego. Szyfrowanie telefonii komórkowej oparte jest o szwajcarskie rozwiązania technologiczne. Zasada działania jest tu stosunkowo prosta a przy tym skuteczna. 

– Telefon komórkowy nie posiada publicznego adresu internetowego IP, a jedynie dzieli go
w przestrzeni operacyjnej sieci telekomunikacyjnej. Gdy w telefonie zostanie wdrożone oprogramowanie szyfrujące głos i SMS, to podczas komunikacji pomiędzy urządzeniami rozmowa zostanie przetransmitowana przez system kryptograficzny i zabezpieczona
– tłumaczy Marcin Długołęcki, wiceprezes zarządu Mega Sonic S.A. – Rozwiązanie to współpracuje z wszelkimi technologiami transmisji danych, takimi jak np. GPRS, EDGE, UMTS, hotspoty Wi-Fi itd. – dodaje Długołęcki.

 

Nowoczesne technologie to domena Mega Sonic. Spółka od dwudziestu lat działa na rynku automatycznej identyfikacji danych oraz systemów bezpieczeństwa i radiowej identyfikacji (RFID). Obecnie Mega Sonic przygotowuje się do planowanego na 12 marca debiutu na NewConnect.
Do obrotu na rynku NewConnect trafi wówczas 492 062 akcji, czyli 38% kapitału.

 

Sektor jest progresywny. Badania CRN Polska zakładają wzrost udziału małych i średnich przedsiębiorstw na polskim rynku automatycznej identyfikacji danych z 25% do 40%.

 

Systemy RFID skutecznie przynoszą firmom wymierne oszczędności – znacznik RFID przytwierdzony do przedmiotu to nie tylko ułatwienie dla logistyki i dystrybucji, to także jedna z form zabezpieczenia przedmiotów przed ich fałszowaniemmówi wiceprezes Długołęcki.

 

Zdaniem ekspertów polski rynek automatycznej identyfikacji danych ma rozwijać się właśnie ze względu na zwiększenie zapotrzebowania podmiotów, które nie korzystały jeszcze z technik Auto ID, a obecnie planują optymalizację i maksymalizację efektywności procesów zachodzących w firmie.
Do potencjalnych nowych klientów zalicza się koncerny farmaceutyczne i producentów alkoholi czy też jednostki administracji państwowej.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu