Co trzecia szkoła podstawowa oszczędza z SKO

W 2013 roku do programu Szkolnych Kas Oszczędności prowadzonego przez PKO Bank Polski dołączyło ponad 1000 nowych szkół. Łącznie w ramach SKO oszczędzają już uczniowie z prawie 4,6 tys. placówek, czyli co trzeciej szkoły podstawowej. Szkolne Kasy Oszczędności PKO Banku Polskiego to największy i najstarszy program edukacji finansowej w Polsce.

Od pokoleń zachęca najmłodszych do oszczędzania i zdobywania wiedzy z zakresu finansów. Dzięki zmianom w formule dokonanym na początku 2012 roku program stał się jeszcze bardziej atrakcyjny zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli czy rad rodziców. W całym 2013 roku SKO dynamicznie się rozwijało. Liczba uczniów korzystających z internetowych rachunków w ramach nowego SKO powiększyła się w tym czasie prawie dwukrotnie, przekraczając poziom 150 tysięcy. Autorskie blogi dotyczące oszczędzania na dedykowanej platformie SzkolneBlogi.pl prowadzi już prawie 500 szkół. Ponad 20 tys. nowych fanów zyskał też profil „Szkoła Oszczędzania”, czyli grupa SKO na portalu Nasza Klasa (www.nk.pl/sko), licząca już ponad 74 tys. osób. Najbardziej zaangażowani w SKO nauczyciele oraz najaktywniejsze szkoły są regularnie nagradzani przez PKO Bank Polski. Łączna wartość przyznanych im w 2013 roku nagród pieniężnych i rzeczowych przekroczyła 1 milion złotych. – Ogromne zaangażowanie PKO Banku Polskiego w edukację finansową daje dzieciom możliwość nauki przedsiębiorczości, systematyczności i odpowiedzialności. Nowoczesne Szkolne Kasy Oszczędności są odpowiedzią na rosnącą świadomość rodziców, którzy chcą zadbać o edukację ekonomiczną swoich dzieci, tak by w dorosłym życiu poradziły sobie z zarządzaniem finansami. Nie do przecenienia jest również rola szkół i nauczycieli-opiekunów SKO, bez wsparcia których byłoby to znacznie trudniejsze – podkreśla Małgorzata Kocoń, Dyrektor Biura Młodego Klienta w PKO Banku Polskim. Stworzony przez PKO Bank Polski serwis bankowości internetowej dla najmłodszych www.sko.pkobp.pl jest pierwszym tak kompleksowym, zrozumiałym, bezpiecznym i atrakcyjnym graficznie dla dzieci tego typu rozwiązaniem. Serwis umożliwia uczniom m.in. sprawdzanie stanu środków, historii oszczędzania, planowanie oszczędności i wyliczanie potencjalnego zysku, a także zakładanie wirtualnych skarbonek i zdobywanie specjalnych odznak. SKO Konto Ucznia w ramach zrewitalizowanych Szkolnych Kas Oszczędności jest dedykowane uczniom w wieku 6-13 lat. Prowadzone jest bezpłatnie, a zgromadzone na nim środki są atrakcyjnie oprocentowane. Oprocentowanie jest zmienne; obecnie przy oszczędnościach poniżej 2 500 PLN wynosi 4,5% w skali roku, a dla oszczędności powyżej 2 500 PLN – 2% w skali roku. W ramach programu Szkolnych Kas Oszczędności PKO Bank Polski prowadzi szeroko zakrojoną edukację finansową – zarówno wśród dzieci, jak i rodziców oraz nauczycieli. Bank zapewnia tym ostatnim wsparcie merytoryczne, dostarczając im pomoce dydaktyczne w postaci scenariuszy lekcyjnych, które zostały objęte honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej i 11 kuratorów oświaty z całej Polski. Zrewitalizowane Szkolne Kasy Oszczędności są regularnie doceniane przez ekspertów i rynek. W 2013 roku SKO zostało nagrodzone m.in. tytułem „Projekt Roku” w ramach VII Kongresu Gospodarki Elektronicznej, zajęło II miejsce w konkursie Złoty Bankier w kategorii „Najbardziej innowacyjny produkt 2012 roku”. Jury doceniło Szkolne Kasy Oszczędności za nowoczesną formę produktu, która przygotowuje najmłodszych użytkowników usług bankowych do sprawnego poruszania się w świecie wirtualnego pieniądza. Ponadto internetowy serwis SKO zdobył Brązowe Szpalty za estetykę serwisu internetowego SKO, wartość edukacyjną oraz spójność komunikacji. PKO Bank Polski towarzyszy milionom klientów na kolejnych etapach ich życia, odpowiadając na ich zmieniające się potrzeby. W lipcu 2013 roku Bank wprowadził do oferty pierwsze w Polsce i prawdopodobnie jedno z pierwszych na świecie konto dla dzieci poniżej 13. roku życia z dostępem do serwisu internetowego. Oferta PKO Junior jest kolejnym, unikalnym elementem oferty kierowanej do segmentu młodych klientów, stanowiąc rozszerzenie zrewitalizowanego SKO.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu