Marcowy National Geographic Polska z mapą UNESCO

Do marcowego wydania National Geographic Polska dołączony został prezent dla czytelników w postaci dwustronnej mapy Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wydanie z mapą ukazało się 3 marca br. Towarzyszą mu działania promocyjne. 

Prezent dla czytelników w postaci dwustronnej mapy został dołączony do całego nakładu marcowego numeru National Geographic Polska. Na mapie świata zaznaczone zostały lokalizacje wszystkich 981 obiektów ze 160 krajów, znajdujących się na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO. Na odwrocie umieszczony został spis obiektów. Na mapie znajdują się również fotografie z krótkimi opisami wybranych miejsc oraz ciekawostki i informacje związane z organizacją UNESCO. Mapa ma wymiary 70 cm x 51 cm i skalę 1:43 720 000.

Okładkowym tematem numeru marcowego są czarne dziury – niesamowite kosmiczne twory, których zobaczyć nie sposób, a na istnienie których wskazują tylko wyliczenia i wpływ na sąsiednie ciała niebieskie. Przytłaczająca większość kosmologów sądzi, że czarne dziury rzeczywiście istnieją i że ich właściwości są zdumiewające. Redakcja pisze też szerzej o działalności UNESCO i o tym, w jaki sposób określony obiekt może trafić na listę prowadzoną przez tę organizację. W numerze znalazł się też materiał o wikingach i ich spotkaniach z rdzennymi Amerykanami, które miały miejsce na długo przed dopłynięciem Krzysztofa Kolumba do Nowego Świata. Redakcja przygotowała również artykuł o tuńczyku błękitnopłetwym – rybie, bez której Japończyk nie wyobraża sobie dobrego sushi, w związku z czym osiąga ona astronomiczne ceny. Kolejnym tematem pojawiającym się na łamach numeru jest europejski Dziki Człowiek. Wiele krajów ma swoją mutację karnawałowego przebierańca, który wyrasta z pogańskich jeszcze tradycji i jest dowodem kulturowej jedności kontynentu.

Prenumeratorzy otrzymają dodatkowo materiał o Wyspie Wrangla, czyli Galapagos Północy. Na tym zmrożonym fragmencie Rosji ze ściśle limitowanym dostępem człowieka przetrwał nienaruszony świat plejstoceńskiej tundry.

Marcowemu numerowi National Geographic Polska towarzyszy wsparcie promocyjne zaplanowane przez Dział Marketingu Wydawnictwa Burda Publishing Polska. Wsparcie obejmie: Radio Zet, kanały NG Channel i Nat Geo Wild, „Mens Health” oraz tytuły z portfolio Burda Publishing Polska „NG Traveler” i „Focus”, a także serwisy Burda Publishing Polska oraz media społecznościowe (Facebook).

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu