Zrelaksowany PR’owiec – efektywniejszy PR’owiec?

Tagi:

Widzisz szklankę w 50% wypełnioną wodą. Co myślisz? Czy według Ciebie jest w połowie pełna czy pusta? Ludzie postrzegają świat zgodnie z ich nastawieniem do otoczenia. Ale otoczenie również na nich wpływa – na szczęście zbliża się upragniona wiosna, czyli czas, gdy łatwiej będzie obudzić w sobie przekonanie, że wszystko się uda.

W ubiegłym roku przeprowadzono w Polsce badanie dotyczące poziomu zadowolenia z życia. Zapytano ankietowanych, czy czują się szczęśliwi. Wyniki podają, że aż 37% respondentów zadeklarowało się jako w pełni zadowolonych i usatysfakcjonowanych ze swojej obecnej sytuacji. Wydaje się to zaskakujące biorąc pod uwagę panujące stereotypy oraz fakt, że nie tylko świat, ale także my sami, postrzegamy siebie jako naród wiecznych malkontentów.

Zmiana w tym trendzie może być wynikiem przemian w światopoglądzie czy chociażby obserwowanego ostatnimi latami podwyższenia standardu życia. Nauczyliśmy się myśleć pozytywnie, a to w głównej mierze nic innego, jak umiejętność podkreślania mocnych stron, zamiast wskazywania słabości. Nie jest tajemnicą, że optymista, nawet w trudnej sytuacji znajdzie powód do uśmiechu, zaś pesymista zawsze będzie oczekiwał najgorszego.

Pozytywne myślenie może zdecydowanie ułatwić i pomóc w życiu. – mówi Iwona Kowalewski, ekspert SITA – Umiejętność postrzegania rzeczywistości w radosnych barwach przynosi korzyści naszemu organizmowi. Ludzie z pogodnym usposobieniem wytwarzają więcej endorfiny, czyli tak zwanego hormonu szczęścia, który działa uodparniająco oraz przeciwbólowo.

Nie od dziś wiadomo, że praca w branży Public Relations bywa wyjątkowo stresująca, co więcej, według rankingu CareerCast PR`owiec jest jednym z najbardziej stresujących zawodów. A najlepszym sposobem na rozładowanie stresu jest prawdziwy relaks.

Koncepcja stosowania przerw w pracy jest bardzo istotna, szczególnie gdy praca powoduje napięcie emocjonalne. – kontynuuje Iwona Kowalewski – Już kwadrans dziennie poświęcony na relaks może dać widoczne rezultaty. Czasem wystarczy wygodny fotel, spokojna muzyka
i wyobrażenie o ulubionym miejscu, aby w efekcie spojrzeć na rzeczywistość z tej „lepszej”, pozytywnej perspektywy.

Regularny relaks sprawi, że każdy PR-owiec będzie maksymalnie kreatywny, a jego praca bardziej wydajna. On sam zaś, utrzyma odpowiedni dystans do otaczającej rzeczywistości i z łatwością znajdzie rozwiązania dla najtrudniejszych klientów.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu