PRESS-SERVICE będzie monitorować media dla fundacji Odyssey of The Mind Polska

Firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów nawiązała współpracę z organizacją pozarządową zajmującą się promocją i rozwojem międzynarodowego programu edukacyjnego Odyseja Umysłu. W ramach partnerskiego wsparcia, będzie nieodpłatnie monitorować  prasę, radio, telewizję i Internet na potrzeby fundacji Odyssey of The Mind Polska.

Odyseja Umysłu to międzynarodowy program edukacyjny realizowany w formie międzynarodowego konkursu, w którym co roku bierze udział kilkadziesiąt tysięcy uczniów i studentów z całego świata. Jego celem jest rozwój zdolności twórczych, jakie posiada każdy młody człowiek. Udział w przedsięwzięciu uczy dzieci i młodzież kreatywnego i krytycznego myślenia, angażując grupy uczestników w proces twórczego rozwiązywania problemów rozbieżnych – czyli takich, które rozwiązać można na wiele sposobów.

Jesienią każdego roku publikowanych jest pięć tzw. problemów długoterminowych. Drużyna wybiera jeden z nich, po czym przez kilka miesięcy samodzielnie projektuje, przygotowuje i udoskonala jego rozwiązanie. Uczestnicy razem analizują zadanie i zastanawiają się, jak można sobie z nim poradzić. Następnie wspólnie decydują, jak to, co w ich pomysłach najlepsze połączyć w 8-minutową prezentację – którą w marcu przedstawią sędziom oraz publiczności. Podczas konkursu zespół musi się także zmierzyć z tzw. problemem spontanicznym – niepowtarzalnym zadaniem-niespodzianką, którego treści nie zna do ostatniej chwili, a rozwiązanie tworzy w zaledwie kilka minut.

„Jesteśmy przekonani, że w dzisiejszych czasach warto kształcić inicjatorów, nie imitatorów; ryzykantów, nie replikantów; pomysłodawców, nie podwykonawców. Co roku – dzięki wsparciu setek wolontariuszy – tworzymy młodym uczestnikom okazję do rozwoju i rozwinięcia skrzydeł. Dostęp do informacji o bieżących publikacjach pozwoli lepiej planować akcje informacyjne i jeszcze skuteczniej docierać do naszych odbiorców. Świadomość tego, jakie efekty w mediach przynosi nasza aktywność pomoże nam dostosować działania do potrzeb opinii społecznej i beneficjentów programu” – powiedział Wojtek Radziwiłowicz, honorowy prezes fundacji.

Konkurs krajowy obejmuje dwa etapy – Eliminacje Regionalne i Finał Ogólnopolski. W roku szkolnym 2013-2014 w Odysei Umysłu bierze udział 3320 młodych Polaków skupionych w 493 drużynach z 258 szkół i innych placówek oświatowych z całego kraju.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu