Godło Superbrands – kierunkowskaz dla konsumenta

We wrześniu 2013 roku firma badawcza ARC Rynek i Opinia przeprowadziła badanie, w ramach którego konsumenci określali, jaki wpływ na ich decyzje zakupowe ma obecność Godła Superbrands przy danej marce. Wyniki wskazują, że aż 61,7% badanych chętniej wybrałoby produkty oznaczone tym symbolem.

Superbrands to jedyna na świecie niezależna organizacja promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i opisywanie drogi do sukcesu najsilniejszych marek. W tym roku po raz kolejny wyróżniła grono najsilniejszych marek konsumenckich obecnych na polskim rynku. W Procesie Certyfikacji Superbrands oceniono ponad 2000 marek w 26 kategoriach głównych i 85 podkategoriach.

Superbrands wraz z firmą badawczą ARC Rynek i Opinia przeprowadziło we wrześniu 2013 roku szeroko zakrojone badanie konsumenckie obejmujące 15 tysięcy respondentów. Skala tego przedsięwzięcia plasuje je pośród największych badań marketingowych w Polsce. Uczestnicy badania odpowiadali na pytania o znajomość marki oraz skłonność do jej polecenia. W ramach badania konsumenci odpowiadali także na pytania dotyczące Godła Superbrands, symbolu organizacji.

Celem tej części badania było określenie znaczenia Godła Superbrands dla polskich konsumentów. Wyniki pokazują, że aż 61,7% badanych uznało, że bardziej rozważaliby wybór danej marki, jeżeli znajdowałoby się przy niej Godło Superbrands.  Natomiast na pytanie „Co oznacza Godło Superbrands przy marce produktu lub usługi?” badani najczęściej odpowiadali, że dany produkt lub usługa cieszy się dobrą reputacją. Niemal równie często respondenci mówili o wysokiej jakości oferowanej przez opatrzoną Godłem Superbrands markę. Liczne odpowiedzi wskazywały także na to, że taka marka jest godna zaufania i oferuje produkty lub usługi lepsze od konkurentów. Ponad połowa respondentów poproszonych o wskazanie cech, jakie powinna mieć marka zasługująca na miano Superbrandu, wskazała na wysoką jakość produktów/usług, marki godne zaufania, dobry stosunek jakości do ceny. Pozostałe odpowiedzi dotyczyły także dobrej reputacji, dobrej znajomości marki oraz skłonności do płacenia za daną markę więcej niż za inne.

Podsumowując, wyniki badania konsumenckiego wskazują na to, że Godło Superbrands pozytywnie wpływa na wizerunek marki, przez co ma duże znaczenie dla polskich konsumentów przy wyborze produktów i usług.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu