REKORDOWA SPRZEDAŻ JAGUAR LAND ROVER W 2013 ROKU

Jaguar Land Rover, wiodący brytyjski producent samochodów klasy premium, odnotował najlepszy w historii firmy całoroczny globalny wynik sprzedaży w 2013 roku dzięki licznym premierom nowych i wielokrotnie nagradzanych modeli. Całoroczny wolumen sprzedaży wyniósł 425 006 sztuk, co oznacza wzrost o 19 procent; odnotowano przy tym wysoką dynamikę sprzedaży we wszystkich głównych regionach.

Ponadto na 38 rynkach sprzedaż była rekordowa, w tym w Rosji, Brazylii, Korei i Kanadzie. Roczne wyniki lokalne kształtowały się następująco: w regionie Azji i Pacyfiku oraz w Chinach sprzedaż wrosła o 30 procent, w Ameryce Północnej o 21 procent, w Wielkiej Brytanii o 14 procent, 6 procent w Europie kontynentalnej, a na pozostałych rynkach zagranicznych o 23 procent.

Sprzedaż samochodów Jaguar i Land Rover na rynku polskim wyniosła w ubiegłym roku 1034 sztuki.

Dr. Ralf Spaeth, CEO Jaguar Land Rover, w następujący sposób skomentował rekordowe wyniki sprzedaży:

„Rok 2013 okazał się bardzo dobrym rokiem dla koncernu Jaguar Land Rover, dzięki dużemu popytowi na samochody całej gamy modelowej. Nasz niesłabnący nacisk na projektowanie, nowe technologie, innowacje oraz najwyższą jakość sprawił, że Jaguar Land Rover trafił do klientów na całym świecie na większej liczbie rynków niż do tej pory dzięki najbardziej pożądanej linii modeli, wzbogaconej w 2013 roku o Jaguara F-TYPE oraz całkowicie nowego Range Rovera Sport.”

Nagrody w 2013 r.

Wzbogacona oferta produktów firmy Jaguar Land Rover otrzymała w 2013 roku łącznie 195 nagród. Marka Jaguar zebrała za swój najczęściej nagradzany model F-TYPE łącznie 80 nagród, w tym w kategorii World Car Design of the Year, najbardziej prestiżową niemiecką nagrodę The Golden Steering Wheel w kategorii Cabriolet & Coupe oraz nagrodę Convertible of the Year przyznawaną przez brytyjski magazyn Top Gear. Warto zauważyć, że Jaguar również zyskał uznanie J.D. Power. Został on numerem jeden według badania satysfakcji klientów (Vehicle Ownership Satisfaction Survey, VOSS) przeprowadzonego przez firmę J.D. Power and Associates. Ponadto w rankingu J.D. Power Associates w Stanach Zjednoczonych, Jaguar uplasował się najwyżej wśród marek luksusowych oraz otrzymał najwięcej punktów w corocznym zestawieniu J.D. Power Sales Satisfaction Index (SSI).

Liczne modele marki Land Rover zostały wyróżnione w 2013 roku 115 razy, w tym Range Rover, z liczbą 55-ciu wyróżnień, z których najbardziej prestiżowe to: „Najlepszy samochód luksusowy roku” – magazyn What Car? (Wielka Brytania), „Najlepszy kobiecy samochód luksusowy roku” – jury plebiscytu Women’s World Car of the Year oraz „Najlepszy luksusowy SUV” – serwis motoryzacyjny Edmunds.com i magazyn Forbes. W 2013 roku Range Rover okazał się bezkonkurencyjny w rankingu firmy J. D Power, która w badaniu APEAL sklasyfikowała marki oraz modele samochodów pod względem ich atrakcyjności w oczach amerykańskich klientów – po raz pierwszy model spoza olbrzymiego segmentu samochodów klasy premium znalazł się na pierwszym miejscu wśród wszystkich modeli dostępnych na rynku. Range Rover Sport, wprowadzony na rynek w 2013 roku, również otrzymał wiele nagród, w tym nagrody „Najlepszego SUV-a roku” magazynu Top Gear, Guangzhou Daily China, Bloomberg.com oraz magazynu EVO wydawany na Bliskim Wschodzie.

Jaguar 2013 – wyniki sprzedaży

W 2013 roku Jaguar odnotował 42-procentowy wzrost sprzedaży, sprzedając 76 668 samochodów – jest to najlepszy wynik roczny od 2005 roku, przy czym ustanowiono nowe rekordy sprzedaży na 17 rynkach, w tym w Brazylii, Indiach, Rosji i Chinach. Ta brytyjska ikona wśród marek samochodów okazała się również w 2013 roku najszybciej rozwijającą się marką samochodów klasy Premium w Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Indiach. Ten doskonały globalny wynik to przede wszystkim zasługa wprowadzenia na rynek modelu F-TYPE oraz rekordowej sprzedaży z wynikiem 47 391 sprzedanych modeli XF sedan i Sportbrake. Również sprzedaż modelu XJ osiągnęła najwyższy wynik w ciągu ostatnich 10 lat, sięgając 19 677 sprzedanych samochodów. Szczególnie duży popyt na ten model odnotowano w Ameryce Północnej i Chinach dzięki wprowadzeniu napędu AWD oraz gamie nowych silnikowi, w tym silnika benzynowego 3,0 Supercharged oraz ekonomicznego, czterocylindrowego silnika benzynowego.

Wielkość sprzedaży marki Jaguar wzrosła w skali roku w każdym większym regionie, przy czym najwięcej samochodów sprzedano w Ameryce Północnej. Roczne wyniki regionalne kształtują się następująco: szczególnie znaczący wzrost sprzedaży w Chinach, w Ameryce Północnej wzrost o 44 procent, w regionie Azji i Pacyfiku o 33 procent, w Europie o 17 procent, w Wielkiej Brytanii o 15 procent. Na pozostałych rynkach zagranicznych sprzedaż wzrosła o 31 procent.

Land Rover 2013 – wyniki sprzedaży

W 2013 roku Land Rover ustanowił kolejny roczny rekord, sprzedając 348 338 samochodów, co stanowi wzrost o 15 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Koncern odnotował rekordową sprzedaż modeli Range Rover i Range Rover Evoque oraz niewiarygodnie wysokie wyniki sprzedaży całkowicie nowego modelu Range Rover Sport, która niemalże zrównała się z poprzednim rekordem ustanowionym w 2007 roku, pomimo że model ten był dostępny na rynku jedynie przez część roku. Koncern odnotował ponadto wzrost sprzedaży odświeżonego modelu Freelander 2, która zwiększona została o 20 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.

“Cieszy nas tak duży wzrost sprzedaży samochodów świadczący o stale rosnącym zaufaniu do marki Land Rover. W 65-letniej historii jeszcze nigdy nie uzyskaliśmy tak znakomitych wyników. Nowy Range Rover i Range Rover Sport to nasze najdoskonalsze osiągnięcia technologiczne, które także w Polsce są doceniane przez Klientów. W roku 2013 roku nasi Dilerzy sprzedali aż 228 sztuk ww. modeli, co stanowi wyraźny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku” powiedział Marcin Dąbrowski, Wiceprezes i Dyrektor Zarządzający JLR Polska Sp. z o.o., Generalnego Dystrybutora Jaguar Land Rover w Polsce.

„W Polsce najpopularniejszym modelem gamy Land Rover w ubiegłym roku był Range Rover Evoque, jego sprzedaż wyniosła łącznie 314 sztuk. Największą dynamikę wzrostową osiągnął nowy Range Rover – w 2013 roku jego sprzedaż wzrosła o rekordowe 278 procent, do 121 sztuk” – dodał Dariusz Wawrzynów, Dyrektor Handlowy JLR Polska.

Sprzedaż samochodów marki Land Rover wzrosła we wszystkich głównych regionach świata, przy czym była ona rekordowa na 42 rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Brazylii czy Indiach. Roczne wyniki sprzedaży kształtowały się następująco: w regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wzrosła o 29 procent, w Chinach o 17 procent, w Ameryce Północnej o 15 procent, w Zjednoczonym Królestwie nastąpił wzrost o 13 procent, o 4 procent w Europie, a na pozostałych rynkach zagranicznych sprzedaż wzrosła o 23 procent.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu