Fakt umacnia pozycję lidera w czytelnictwie dzienników

Według ostatniego badania PBC General Fakt odnotował największy wzrost poziomu czytelnictwa i umocnił się na pozycji lidera wśród dzienników ogólnopolskich. Jednocześnie powiększył się dystans dzielący od Faktu tytuły konkurencyjne, które odnotowały spadki.

Z badania PBC General wykonanego na zlecenie Polskiego Badania Czytelnictwa przez instytut Millward Brown SMG/KRC wynika, że w okresie od czerwca do listopada 2013 Fakt, dziennik z portfolio Ringier Axel Springer Polska, osiągnął w minionym roku największy wzrost czytelnictwa. W sumie po dziennik sięgało 12,14% respondentów w 2013 roku i 11,21% w 2012, co stanowi wzrost 0,93% – najwyższy w opublikowanym zestawieniu.

Wzrost poziomu czytelnictwa Faktu i spadki w innych tytułach spowodowały zwiększenie dystansu, jaki dzieli od lidera zajmującą drugie miejsce Gazetę Wyborczą. Różnica między dwoma dziennikami wyniosła w 2012 0,21%, a w analogicznym okresie w 2013 aż 2,37%.

“Fakt umacnia się na pozycji lidera, nie tylko w sprzedaży egzemplarzowej, ale również w czytelnictwie. Jest to parametr istotny dla domów mediowych oraz klientów reklamowych, którzy z pewnością docenią to podczas planowania kampanii w 2014 roku” – mówi Marcin Biegluk, dyrektor zarządzający marką Fakt.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu